Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů

Autor: Klára Záleská, Libor Juhaňák, Kateřina Trnková, Martina Šmahelová
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2019
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 29, Iss 2, Pp 149–171-149–171 (2019)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1211-4669
1805-9511
DOI: 10.5817/PedOr2019-2-149
Popis: Adaptace začínajících učitelů na školách není izolovaným procesem. Vý- znamně do ní vstupují kolegové (především uvádějící učitelé) a vedení školy. O jejich působení při uvádění začínajících učitelů však zatím nevíme mnoho. Cílem předklá- dané studie je proto popsat současnou podobu uvádění začínajících učitelů do praxe českých škol a zmapovat potřeby jednotlivých aktérů vstupujících do tohoto procesu. K tomu bylo použito kvantitativně orientované šetření, v němž byly dotazníkem oslo- veny tři skupiny respondentů: začínající učitelé, uvádějící učitelé a osoby odpovědné za uvádění začínajících učitelů, a to v mateřských, základních a středních školách. Vy- brané výsledky prezentují typické znaky současného stavu uvádění začínajících uči- telů, základní potřeby sledovaných skupin respondentů v tomto procesu a vnímanou profesní perspektivu respondentů.
Databáze: Directory of Open Access Journals