Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů
Autor: | Klára Záleská, Libor Juhaňák, Kateřina Trnková, Martina Šmahelová |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2019 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 29, Iss 2, Pp 149–171-149–171 (2019) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
DOI: | 10.5817/PedOr2019-2-149 |
Popis: | Adaptace začínajících učitelů na školách není izolovaným procesem. Vý- znamně do ní vstupují kolegové (především uvádějící učitelé) a vedení školy. O jejich působení při uvádění začínajících učitelů však zatím nevíme mnoho. Cílem předklá- dané studie je proto popsat současnou podobu uvádění začínajících učitelů do praxe českých škol a zmapovat potřeby jednotlivých aktérů vstupujících do tohoto procesu. K tomu bylo použito kvantitativně orientované šetření, v němž byly dotazníkem oslo- veny tři skupiny respondentů: začínající učitelé, uvádějící učitelé a osoby odpovědné za uvádění začínajících učitelů, a to v mateřských, základních a středních školách. Vy- brané výsledky prezentují typické znaky současného stavu uvádění začínajících uči- telů, základní potřeby sledovaných skupin respondentů v tomto procesu a vnímanou profesní perspektivu respondentů. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |