Knihovna AV ČR, v. v. i.
Odhlásit
Přihlášení
Jazyk
English
Čeština
Instituce
Knihovna AV ČR
Souborný katalog AV ČR
Archeologický ústav Brno
Archeologický ústav Praha
Astronomický ústav
Biofyzikální ústav
Botanický ústav
Etnologický ústav
Filosofický ústav
Fyzikální ústav
Fyziologický ústav
Geofyzikální ústav
Geologický ústav
Historický ústav
Masarykův ústav
Matematický ústav
Orientální ústav
Psychologický ústav
Slovanský ústav
Sociologický ústav
Ústav analytické chemie
Ústav anorganické chemie
Ústav pro českou literaturu
Ústav dějin umění
Ústav fyziky atmosféry
Ústav fotoniky a elektroniky
Ústav fyzikální chemie J. H.
Ústav fyziky materiálů
Ústav geoniky
Ústav pro hydrodynamiku
Ústav chemických procesů
Ústav informatiky
Ústav pro jazyk český
Ústav jaderné fyziky
Ústav makromolekulární chemie
Ústav pro soudobé dějiny
Ústav přístrojové techniky
Ústav státu a práva
Ústav struktury a mechaniky hornin
Ústav teoretické a aplikované mechaniky
Ústav teorie informace a automatizace
Ústav výzkumu globální změny
×
Všechna pole
Název
Autor
Hledat
Pokročilé vyhledávání
Zahrnout EIZ
Domovská stránka
L’approccio Ceméa all’ambiente...
Jednotky
Navrhnout nákup titulu
L’approccio Ceméa all’ambiente e al territorio: il caso di Montechiaro (1968-1990)
Autor:
Comerio, L
Přispěvatelé:
Comerio, L
Jazyk:
italština
Rok vydání:
2022
Předmět:
Freinet
1970
Il movimento dei Ceméa
giunto in Italia negli anni Cinquanta del Novecento
si propone di diffondere i metodi dell’educazione attiva agendo in modo particolare sulla formazione degli educatori in ambito extrascolastico (Clementi
1960
Montessori
1999)
instaurano con il contesto naturale e antropico nel quale via via operano (Libretti Baldeschi
1996): un rapporto basato sulla valorizzazione della ricchezza dell’altro – inteso sia come ambiente che ospita
sia come popolazione che accoglie – e caratterizzato da apertura
curiosità e rispettosa interazione. Un esempio di questo approccio emerge anche da una ricerca appena conclusa
riguardante la colonia di vacanza organizzata dai Ceméa della delegazione di Milano a Montechiaro (To): a partire dall’analisi di house organ
giornalini di colonia e fonti orali (Thompson
2000)
nell’intervento si cercherà di mettere in evidenza come Montechiaro costituisca un esempio di progettualità e metodologia tese a favorire quella riconnessione di umano e naturale nella quale bambini ed educatori tornino a percepirsi come esseri nella e della natura (Birbes
2018)
M-PED/02 - STORIA DELLA PEDAGOGIA
Bordat
1976). Con il presente contributo ci si propone di riflettere sulla peculiare relazione che i Ceméa
in linea con la tradizione pedagogica dei quali sono diretti eredi (Dewey
1916
Databáze:
OpenAIRE
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1299::182cc406b579f70ba6c93ffef38769ef
https://hdl.handle.net/10281/398652
Zobrazit plný text záznamu
Jednotky
Popis
načítá se...
Exportovat záznam
Export to RIS
×
načítá se......