"Naše učitelka nás naučila vytvářet skupinky rovnoměrně" : sociální inkluze v základní škole.
Autor: | Vorlíček, Radek |
---|---|
Jazyk: | čeština |
Předmět: | |
Druh dokumentu: | Non-fiction |
ISSN: | 0009-0794 |
Abstrakt: | Abstract: Cílem tohoto článku je analyzovat mezietnické vztahy v inkluzivních základních školách v České republice. Zvláštní pozornost je věnována dynamice sociální vzdálenosti v inkluzivní učebně. Článek shrnuje aspekty sociálního začlenění ve vzdělávacím prostředí. Text ukazuje, že v politice patřičnosti a inkluze existuje souvislost mezi sociální situací romských žáků a postojem učitele. Článek je založen na kvalitativní, induktivní a etnografické práci v terénu. Centrální metoda terénní práce byla pozorování. |
Databáze: | Katalog Knihovny AV ČR |
Externí odkaz: |