Inkluzivní vzdělávání pohledem vedení škol a školních speciálních pedagogů

Autor: Mrázková, Jana
Předmět:
Kategorie:
Popis: Práce se zaměřuje na postoje školních speciálních pedagogů a vedeni škol ve vztahu k inkluzivnímu (společnému) vzdělávání na poli základních škol v České republice. Záměrem práce bylo analyzovat dosavadní výzkumná šetřeni vztahující se k tématu z pohledu vybraných respondentů a dále popsat, jak respondenti vnímají aktuální úroveň nastavených podmínek pro implementaci inkluzivního vzdělávání po legislativních změnách v roce 2016. Kvalitativní část výzkumu byla realizována na základě polostrukturovaných rozhovorů a rozhovorů v rámci focus groups a tykala se oblasti spolupráce jednotlivých aktérů vzdělávání v podmínkách školy, vnímáni nastaveného systému podpůrných opatřeni a podmínek pro inkluzivní vzděláváni v jejich škole i podmínek nastavených systémem. Byla analyzována problematika kvality školy jako takové, dále pak dopady inkluzivních legislativních změn po roce 2016 i vlastni definice a postoje k inkluzivnímu vzdělávání. Na základě výstupů z kvalitativní části byla realizována část kvantitativní, které se zúčastnilo 1029 respondentů ze škol cele České republiky, resp. 992 respondentů s validně vyplněnými daty. S postojem k inkluzivnímu vzdělávání nejvíce koreluji odpovědi na otázky: spokojenost v profesi samotných respondentů, ale také spokojenost pedagogů jejich škol, dále pak podmínky pro inkluzivní vzdělávání nastavené novelou školského zákona po roce 2016, míra samotného zvládání implementace inkluze ve školách respondentů i ve školách v ČR a postoj rodičů k přítomnosti žáků se SVP ve třídě.
Databáze: eBook Collection (EBSCOhost)