Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžných tříd ZŠ
Autor: | Klabanová, Alena |
---|---|
Jazyk: | čeština |
Rok vydání: | 2017 |
Předmět: |
foreigner pupil
metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem socially pathological phenomens methodics inclusion pupils wiht different maternal langugage integrace cizinců individual approach integration of foreigners Inclusion in education adaptation to different socio-cultural environment czech as a second language čeština jako druhý jazyk sociálně patologické jevy Inkluze ve vzdělávání individuální přístup žák cizinec adaptace na jiné socio-kulturní prostředí |
Druh dokumentu: | masterThesis |
Popis: | This diploma thesis focuses on integration of pupils with different maternal language to Czech primary schools. It concludes legislation of integration of foreign pupils in the Czech Republic. It suggests methodology and activities that can help foreign pupils to integrate to Czech school environment. It describes unsuccessful proces of integration as well. Practical part of this thesis is a case study that describes conception of integration in concrete primary school. KEY WORDS Integration of pupils with different maternal language, adaptation to different socio- cultural environment, individual approach, methodology of integration, inslusion, foreign pupil, Czech as the second language |
Databáze: | Networked Digital Library of Theses & Dissertations |
Externí odkaz: |