Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice
Autor: | Jan Neuman, Ivana Turčová, Tomáš Brtník, Andrew J. Martin |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2022 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 29–49-29–49 (2022) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
DOI: | 10.5817/PedOr2021-2-29 |
Popis: | V české akademické sféře se začal zvyšovat zájem o přesnější charakteristiku výchovy v přírodě v souvislosti s akreditováním studijních směrů, specializací či oborů pod názvy „Aktivity v přírodě“ či „Výchova v přírodě“ nebo zařazováním předmětů podobných názvů do oborů pedagogického zaměření. Cílem této přehledové studie je předložit české odborné veřejnosti vývoj koncepce výchovy v přírodě v českém prostředí v kontextu vývoje mezinárodního. Vybrané zahraniční koncepce výchovy v přírodě jsou analyzovány a kriticky zhodnoceny. Dále se pokoušíme o vymezení výchovy v přírodě v České republice. Porovnáváme-li zaměření naší práce s různými teoriemi, přikláníme se ke strategii, kterou zvolil tým amerických odborníků vedený Kenem Gilbertsonem v roce 2006. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |