Vývoj koncepce výchovy v přírodě v kontextu vývoje mezinárodního a její vymezení v České republice

Autor: Jan Neuman, Ivana Turčová, Tomáš Brtník, Andrew J. Martin
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2022
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 29–49-29–49 (2022)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1211-4669
1805-9511
DOI: 10.5817/PedOr2021-2-29
Popis: V české akademické sféře se začal zvyšovat zájem o přesnější charakte­ristiku výchovy v přírodě v souvislosti s akreditováním studijních směrů, specializa­cí či oborů pod názvy „Aktivity v přírodě“ či „Výchova v přírodě“ nebo zařazováním předmětů podobných názvů do oborů pedagogického zaměření. Cílem této přehle­dové studie je předložit české odborné veřejnosti vývoj koncepce výchovy v přírodě v českém prostředí v kontextu vývoje mezinárodního. Vybrané zahraniční koncepce výchovy v přírodě jsou analyzovány a kriticky zhodnoceny. Dále se pokoušíme o vy­mezení výchovy v přírodě v České republice. Porovnáváme-li zaměření naší práce s různými teoriemi, přikláníme se ke strategii, kterou zvolil tým amerických odborní­ků vedený Kenem Gilbertsonem v roce 2006.
Databáze: Directory of Open Access Journals