Současná podoba environmentální výchovy a její potenciál v ovlivňování environmentálního uvědomění žáků
Autor: | Eliška Sokolíková, Jan Andreska |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2021 |
Předmět: | |
Zdroj: | Envigogika, Vol 16, Iss 2 (2021) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 18023061 1802-3061 |
DOI: | 10.14712/18023061.632 |
Popis: | Článek představuje výsledky výzkumu, který se zabýval analýzou environmentálního vzdělávání žáků středních škol s důrazem na prozkoumání faktorů ovlivňujících pro-environmentální chování. Výzkum využívá model sestavený na základě metody TPB (Theory of Planned Behavior) a metody NAM (Norm Activation Model). Z analýzy je patrné, že značná část žáků považuje současnou environmentální výchovu za nedostatečnou. Nejčastějším zdrojem informací se v oblasti environmentálního vzdělávání stává pro žáky internet a sociální sítě. Stěžejním determinantem pro-environmentálního chování jsou dle výsledků výzkumu postoje a normy respondentů, které je možné v rámci environmentálního vzdělávání ovlivnit skrze budování povědomí o důsledcích chování. Článek se také vzhledem k odlišným výsledkům jednotlivých zahraničních studií obdobného zaměření zamýšlí nad důležitostí lokálního výzkumu v oblasti rozvoje environmentálního vzdělávání, který je v oblasti analýzy determinantů environmentálního uvědomění stále na samém začátku. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |