Prožitkové naučné stezky jako prostředek environmentální interpretace krajiny
Autor: | Veronika Beňková, Jan Činčera |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2010 |
Předmět: | |
Zdroj: | Envigogika, Vol 5, Iss 2 (2010) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 18023061 1802-3061 |
DOI: | 10.14712/18023061.51 |
Popis: | Nejrozšířenějším prostředkem environmentální interpretace jsou v České republice naučné stezky. Kromě tradičního typu stezek zaměřeného na předávání informací o lokalitě textovou či obrazovou formou se v poslední době začínají objevovat také stezky nabízející návštěvníkům různé prožitkově orientované aktivity s cílem posílit jejich motivaci k učení. Příspěvek prezentuje výsledky smíšeného evaluačního výzkumu porovnávající dvě dvojice „tradičních“ a „prožitkových“ naučných stezek v Libereckém kraji. Sledované prožitkové stezky byly pro návštěvníky atraktivnější, ale vedly k zapamatování srovnatelného množství znalostí o lokalitě, jako stezky tradiční. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |