Prožitkové naučné stezky jako prostředek environmentální interpretace krajiny

Autor: Veronika Beňková, Jan Činčera
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2010
Předmět:
Zdroj: Envigogika, Vol 5, Iss 2 (2010)
Druh dokumentu: article
ISSN: 18023061
1802-3061
DOI: 10.14712/18023061.51
Popis: Nejrozšířenějším prostředkem environmentální interpretace jsou v České republice naučné stezky. Kromě tradičního typu stezek zaměřeného na předávání informací o lokalitě textovou či obrazovou formou se v poslední době začínají objevovat také stezky nabízející návštěvníkům různé prožitkově orientované aktivity s cílem posílit jejich motivaci k učení. Příspěvek prezentuje výsledky smíšeného evaluačního výzkumu porovnávající dvě dvojice „tradičních“ a „prožitkových“ naučných stezek v Libereckém kraji. Sledované prožitkové stezky byly pro návštěvníky atraktivnější, ale vedly k zapamatování srovnatelného množství znalostí o lokalitě, jako stezky tradiční.
Databáze: Directory of Open Access Journals