Koncepce liberalismu a demokracie v edukačním procesu: dekonstrukce neoliberální dominance v RVP

Autor: Jan Květina
Jazyk: Czech<br />English
Rok vydání: 2016
Předmět:
Zdroj: Pedagogika, Vol 66, Iss 3 (2016)
Druh dokumentu: article
ISSN: 0031-3815
2336-2189
Popis: Abstrakt: Tato studie si klade za cíl posoudit, do jaké míry je současný vzdělávací program českého gymnaziálního školství determinován základními principy liberálně-demokratické ideologie, a v jakém rozsahu je schopen formovat v postojové rovině žáků pluralistické paradigma. Pro realizaci tohoto výzkumného cíle práce využívá diskurzivní analýzy klíčových kompetencí definovaných v RVP, jejímž prostřednictvím identifikuje hlavní hodnotové inkoherence tohoto materiálu a zároveň dokazuje, že ve vzdělávacím systému dominuje jednostranná interpretace liberálních a demokratických hodnot založená na principech neoliberálních dogmat. Klíčová slova: vzdělání, pluralismus, neoliberalismus, demokracie, RVP, diskurzivní analýza.
Databáze: Directory of Open Access Journals