Koncepce liberalismu a demokracie v edukačním procesu: dekonstrukce neoliberální dominance v RVP
Autor: | Jan Květina |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English |
Rok vydání: | 2016 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogika, Vol 66, Iss 3 (2016) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 0031-3815 2336-2189 |
Popis: | Abstrakt: Tato studie si klade za cíl posoudit, do jaké míry je současný vzdělávací program českého gymnaziálního školství determinován základními principy liberálně-demokratické ideologie, a v jakém rozsahu je schopen formovat v postojové rovině žáků pluralistické paradigma. Pro realizaci tohoto výzkumného cíle práce využívá diskurzivní analýzy klíčových kompetencí definovaných v RVP, jejímž prostřednictvím identifikuje hlavní hodnotové inkoherence tohoto materiálu a zároveň dokazuje, že ve vzdělávacím systému dominuje jednostranná interpretace liberálních a demokratických hodnot založená na principech neoliberálních dogmat. Klíčová slova: vzdělání, pluralismus, neoliberalismus, demokracie, RVP, diskurzivní analýza. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |