Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět

Autor: Štěpánka Chmelová
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2022
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 178–200-178–200 (2022)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1211-4669
1805-9511
DOI: 10.5817/PedOr2021-2-178
Popis: Hlavním cílem této studie bylo zjistit, jak je aktuálně využívána výuka ve venkovním prostředí učiteli 1. stupně základních škol. Protože učitelé 1. stupně vět­šinou vyučují celou škálu předmětů, pozornost studie byla soustředěna jen na pří­rodovědné předměty – prvouku a přírodovědu. Na této studii participovalo celkem 120 učitelů vyučujících dané předměty na 1. stupni základní školy napříč Českou re­publikou. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný autorský dotazník, který čítal celkem 18 otázek. Studie probíhala v letech 2019 a 2020, a rekognoskuje tak aktuální stav výuky těchto předmětů ve venkovním prostředí. Bylo zjištěno, že 97 % respondentů využívá pravidelně výuku ve venkovním prostředí. Studie byla na­víc doplněna rozhovory s 20 učiteli z praxe, kterým bylo položeno pět otázek k téma­tu výuky ve venkovním prostředí.
Databáze: Directory of Open Access Journals