Jak učitelé využívají venkovní prostředí pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Autor: | Štěpánka Chmelová |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2022 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 2, Pp 178–200-178–200 (2022) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
DOI: | 10.5817/PedOr2021-2-178 |
Popis: | Hlavním cílem této studie bylo zjistit, jak je aktuálně využívána výuka ve venkovním prostředí učiteli 1. stupně základních škol. Protože učitelé 1. stupně většinou vyučují celou škálu předmětů, pozornost studie byla soustředěna jen na přírodovědné předměty – prvouku a přírodovědu. Na této studii participovalo celkem 120 učitelů vyučujících dané předměty na 1. stupni základní školy napříč Českou republikou. Jako výzkumný nástroj byl zvolen nestandardizovaný autorský dotazník, který čítal celkem 18 otázek. Studie probíhala v letech 2019 a 2020, a rekognoskuje tak aktuální stav výuky těchto předmětů ve venkovním prostředí. Bylo zjištěno, že 97 % respondentů využívá pravidelně výuku ve venkovním prostředí. Studie byla navíc doplněna rozhovory s 20 učiteli z praxe, kterým bylo položeno pět otázek k tématu výuky ve venkovním prostředí. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |