Miskoncepce z pedologie u studentů učitelství přírodních věd
Autor: | Štěpánka Chmelová |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2024 |
Předmět: | |
Zdroj: | Envigogika, Vol 19, Iss 1 (2024) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 18023061 1802-3061 |
DOI: | 10.14712/18023061.665 |
Popis: | Tato studie se zabývá analýzou miskoncepcí z pedologie u budoucích učitelů přírodopisu, kteří studují na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Nejčastější miskoncepce byly zjišťovány pomocí 10 testových úloh s otevřenou odpovědí. Soubor respondentů tvořilo celkem 35 studentů bakalářského studia. V rámci této studie byly zjištěny četné miskoncepce u budoucích pedagogů. Nejčastěji zjištěné miskoncepce byly tyto: půda není „živá“, půdní druh a půdní typ je jedno a to samé, půda se řadí mezi obnovitelný zdroj, rostliny si z půdy berou vše pro svůj růst a vývoj, humus jsou jen rozložené rostliny. Až 37 % respondentů se potýká s jedním nebo dokonce s více miskoncepty z učiva pedologie. Půda, její vznik, význam a vlastnosti jsou důležité pro pochopení souvislostí mezi živou a neživou přírodou a patří mezi jedno z nejdůležitějších integrovaných přírodovědných témat. V didaktickém výzkumu je proto potřeba se zaměřit na moderní výukové strategie a snažit se odstranit tyto miskoncepce ve výuce o půdě. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |