Autor: |
Zbyněk Vácha, Tomáš Ditrich |
Jazyk: |
Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: |
2016 |
Předmět: |
|
Zdroj: |
Scientia in Educatione, Vol 7, Iss 1, Pp 65-79 (2016) |
Druh dokumentu: |
article |
ISSN: |
1804-7106 |
Popis: |
Článek je zaměřen na průzkum účinnosti vyučovacích metod s prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) ve vazbě na prostředí školních zahrad na primárním stupni základních škol v České republice. Data byla získávána na základě metody experimentu typu spárovaných skupin. V rámci výzkumu opakovaně participovalo v experimentální skupině 73–75 žáků a ve skupině kontrolní 70–72 žáků ze čtvrté třídy. Získané výsledky poukazují na fakt, že badatelsky orientované vyučování má statisticky prokazatelný vliv na osvojování nových znalostí a na vzrůstající oblíbenost výuky přírodovědy u žáků na primárním stupni základních škol. Z dílčích výsledků je patrné, že pro větší efektivitu badatelsky orientovaných metod výuky musí dojít k jejich opakovanému zařazování do vyučování. V opačném případě se žákům BOV jeví jako složitě uchopitelné a příliš abstraktní. |
Databáze: |
Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |
|