Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství
Autor: | Dušan Klapko |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2016 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 26, Iss 2 (2016) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
DOI: | 10.5817/PedOr2016-2-202 |
Popis: | Cílem této výzkumné stati je analýza výpovědí o edukaci romských žáků jako žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, resp. žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Analýza výpovědí je zaměřena na diskursy utvářející školskou realitu z pohledu týdeníku Učitelské noviny. Výklad je zasazen do kontextu novely školského zákona, zabývajícího se sociální inkluzí. Pro metodologické účely byly použity nástroje diskursivní analýzy. V našem výzkumu jsme dospěli k analýze diskursivních pozic mluvčích, k výčtu mocenských diskursů, k popisu konstrukcí sociálně znevýhodněného prostředí romských žáků a k analýze strategií konstrukcí sociální reality z pohledu mluvčích. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |