Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství

Autor: Dušan Klapko
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2016
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 26, Iss 2 (2016)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1211-4669
1805-9511
DOI: 10.5817/PedOr2016-2-202
Popis: Cílem této výzkumné stati je analýza výpovědí o edukaci romských žáků jako žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, resp. žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Analýza výpovědí je zaměřena na diskursy utvářející školskou realitu z pohledu týdeníku Učitelské noviny. Výklad je zasazen do kontextu novely školského zákona, zabývajícího se sociální inkluzí. Pro metodologické účely byly použity nástroje diskursivní analýzy. V našem výzkumu jsme dospěli k analýze diskursivních pozic mluvčích, k výčtu mocenských diskursů, k popisu konstrukcí sociálně znevýhodněného prostředí romských žáků a k analýze strategií konstrukcí sociální reality z pohledu mluvčích.
Databáze: Directory of Open Access Journals