Autor: |
Eliška Suchánková, Renáta Matušů |
Jazyk: |
Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: |
2020 |
Předmět: |
|
Zdroj: |
Sociální Pedagogika, Vol 8, Iss 2, Pp 29-43 (2020) |
Druh dokumentu: |
article |
ISSN: |
1805-8825 |
DOI: |
10.7441/soced.2020.08.02.02 |
Popis: |
Studie se zaměřuje na spiritualitu pedagoga jako významnou dimenzi osobnosti člověka, který vstupuje do edukačního procesu a ovlivňuje jej. Představuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit míru spirituality u pedagogů základních škol (N = 192), rozdíly v míře spirituality mezi pedagogy tradičních aalternativních škol a souvislost spirituality s empatií. Ukazuje se, že míra spirituality pedagogů alternativních škol je významně vyšší v dimenzích ekospiritualita, etický entuziasmus, sounáležitost, mystika, svědomitá starostlivost a latentní monoteismus než míra spirituality pedagogů tradičních škol. Bylo zjištěno, že celková míra spirituality pozitivně koreluje s mírou empatie a že je spiritualita pedagogů významným prediktorem jejich empatie. |
Databáze: |
Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |
|