Spiritualita pedagogů tradičních a alternativních škol

Autor: Eliška Suchánková, Renáta Matušů
Jazyk: Czech<br />English<br />Slovak
Rok vydání: 2020
Předmět:
Zdroj: Sociální Pedagogika, Vol 8, Iss 2, Pp 29-43 (2020)
Druh dokumentu: article
ISSN: 1805-8825
DOI: 10.7441/soced.2020.08.02.02
Popis: Studie se zaměřuje na spiritualitu pedagoga jako významnou dimenzi osobnosti člověka, který vstupuje do edukačního procesu a ovlivňuje jej. Představuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit míru spirituality u pedagogů základních škol (N = 192), rozdíly v míře spirituality mezi pedagogy tradičních aalternativních škol a souvislost spirituality s empatií. Ukazuje se, že míra spirituality pedagogů alternativních škol je významně vyšší v dimenzích ekospiritualita, etický entuziasmus, sounáležitost, mystika, svědomitá starostlivost a latentní monoteismus než míra spirituality pedagogů tradičních škol. Bylo zjištěno, že celková míra spirituality pozitivně koreluje s mírou empatie a že je spiritualita pedagogů významným prediktorem jejich empatie.
Databáze: Directory of Open Access Journals