Problém redukce učiva ze zorného úhlu didaktiky českého jazyka a její historické zkušenosti

Autor: Martina Šmejkalová, Jan Slavík, Eliška Doležalová
Jazyk: Czech<br />English
Rok vydání: 2023
Předmět:
Zdroj: Pedagogika, Vol 73, Iss 2 (2023)
Druh dokumentu: article
ISSN: 23362189
0031-3815
2336-2189
DOI: 10.14712/23362189.2022.2307
Popis: Článek je motivován aktuální potřebou teoreticky vykládat jeden z klíčových požadavků současnosti, a sice požadavek na výrazné snížení celkového objemu učiva a požadavek na definici jádrového a rozvíjejícího učiva. Prostřednictvím historické analýzy výuky českého jazyka se snaží přispět k objasňování obecných kontextů a příčin těchto chronicky opakovaných nároků. Dokládá, že redukce samy o sobě měly na kvalitu vzdělání v oblasti jazykové komunikace minimální dopad, a vybízí k uvážlivému a expertnímu postupu při současné kurikulární reformě.
Databáze: Directory of Open Access Journals