Problém redukce učiva ze zorného úhlu didaktiky českého jazyka a její historické zkušenosti
Autor: | Martina Šmejkalová, Jan Slavík, Eliška Doležalová |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English |
Rok vydání: | 2023 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogika, Vol 73, Iss 2 (2023) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 23362189 0031-3815 2336-2189 |
DOI: | 10.14712/23362189.2022.2307 |
Popis: | Článek je motivován aktuální potřebou teoreticky vykládat jeden z klíčových požadavků současnosti, a sice požadavek na výrazné snížení celkového objemu učiva a požadavek na definici jádrového a rozvíjejícího učiva. Prostřednictvím historické analýzy výuky českého jazyka se snaží přispět k objasňování obecných kontextů a příčin těchto chronicky opakovaných nároků. Dokládá, že redukce samy o sobě měly na kvalitu vzdělání v oblasti jazykové komunikace minimální dopad, a vybízí k uvážlivému a expertnímu postupu při současné kurikulární reformě. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |