Specifické otázky implementace intervenčních programů pro podporu rozvoje pregramotnostních dovedností
Autor: | Petra Šedinová, Gabriela Málková |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English |
Rok vydání: | 2021 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogika, Vol 71, Iss 1 (2021) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 23362189 0031-3815 2336-2189 |
DOI: | 10.14712/23362189.2020.1676 |
Popis: | Tato studie shrnuje poznatky z výzkumu intervenčních programů cílených na rozvoj pregramotnostních dovedností (fonematického uvědomování a znalosti písmen) dětí v předškolním věku a to s důrazem na popis různých forem realizace a implementace těchto programů. Představujeme koncepční a teoretická východiska pro tvorbu pregramotnostně orientovaných programů a následně demonstrujeme variabilitu forem, v jakých jsou tyto programy konstruovány pro užití v praxi a implementovány pro potřeby zvolených cílových skupin. Otázkám implementace věnujeme zvláštní pozornost, jelikož představují cenné opory pro případné zhodnocení v kontextu pedagogicko- psychologické a speciálně pedagogické praxe. Zvlášť prezentujeme přehled poznatků z mezinárodního výzkumu a z výzkumu v českém a slovenském prostředí. V návaznosti na analýzu stávajícího rozsahu poznatků a zkušeností z výzkumu v domácím kontextu také prezentujeme podobu nově vznikajícího metodického materiálu pro práci poradenských pracovníků, případně pedagogů v mateřských školách. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |