K výzvám společnosti vědění adresovaným škole
Autor: | P. Valentová |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2013 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 23, Iss 2 (2013) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
Popis: | Společnost vědění – termín označující mnoho teoretických přístupů k pochopení naší současnosti se stal rovněž součástí mnoha veřejných dokumentů. Studie naznačuje charakteristické znaky, které naše současnost vykazuje a které její označení coby společnost vědění opravňují, pozastavuje se u názorů společenských kritiků, zamýšlí se nad nově definovanou rolí člověka v pracovním světě a naznačuje některé důsledky, které z konceptu společnosti vědění vyplývají pro školu. Autorka naznačuje nutnost změn ve směru k otevřenosti školy coby instituce, k otevřenosti kurikula, interdisciplinaritě, internacionalitě, nově definované roli učitele atd., současně však upozorňuje na odpovědnost společnosti vůči škole, neboť škola je ve společnosti vědění sice ústřední institucí, nepožívá však vždy tomu odpovídající vážnosti. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |