Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání
Autor: | J. Škoda, P. Doulík |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2009 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 19, Iss 3 (2009) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
Popis: | Příspěvek mapuje období přibližně 250 let vývoje přírodovědného vzdělávání a jeho paradigmat zejména v českých zemích. Tento vývoj je však zasazován do širšího globálního kontextu. Charakterizovány jsou jednotlivé etapy vývoje přírodovědného vzdělávání a jejich signifikantní znaky od doby tereziánských školských reforem až po současnost. Příspěvek se dále věnuje základním úkolům, cílům a výzvám přírodovědného vzdělávání na prahu 21. století. Autoři v příspěvku vymezují komplexní témata přírodovědného vzdělávání: globální ekologické otázky a problémy, vzájemné vztahy mezi vědou, technikou a společností, klíčové pojmy a stěžejní témata přírodovědného vzdělávání, interdisciplinární myšlení. V souvislosti s celosvětovými trendy v řízení kurikula se rovněž zvyšuje autonomie učitelů přírodovědných předmětů a s ní i jejich odpovědnost. Nejdůležitější vybrané problémy tohoto tématu jsou v článku diskutovány a autoři se snaží hledat jejich optimální řešení. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |