Proměny práce školních psychologů v proinkluzivně naladěných školách
Autor: | Bohumíra Lazarová, Lenka Hloušková, Milan Pol, Kateřina Trnková |
---|---|
Jazyk: | Czech<br />English<br />Slovak |
Rok vydání: | 2017 |
Předmět: | |
Zdroj: | Pedagogická Orientace, Vol 27, Iss 2 (2017) |
Druh dokumentu: | article |
ISSN: | 1211-4669 1805-9511 |
Popis: | Jednou z možností, jak lze podporovat školy v jejich směřování k inkluzivnímu vzdělávání, je posilování odborného potenciálu škol skrze ustavování nových, poradensky orientovaných funkcí pedagogických pracovníků či dalších specialistů. Mezi tyto specialisty bezesporu patří i školní psychologové a naším záměrem v tomto textu je přiblížit, jak inkluzivní směřování škol proměňuje náhled školních psychologů na svou práci. Na základě empirických dat (vícečetná případová studie) ze dvou základních proinkluzivních škol popíšeme, jak školní psychologové reflektují svou práci, jak vnímají (staro)nová očekávání učitelů i vedení svých škol a jak nahlížejí vlastní roli v podpoře školy při zvládání zvyšující se diverzity žáků. |
Databáze: | Directory of Open Access Journals |
Externí odkaz: |