Popis: |
Cílem tohoto výzkumu je statické a dynamické testování funkčního modelu podvozku hydraulickými válci a následné vyhodnocení naměřených hodnot. Zatížení se stanoví podle požadavků stanovených v ČSN EN 13749, Železniční aplikace - Dvojkolí a podvozky - Metoda stanovení konstrukčních požadavků podvozkových rámů. Při únavové zkoušce se zatížení skládá ze statického zatížení, kvazistatického zatížení a dynamického zatížení. Únavová pevnost dynamicky zatíženého svařovaného rámu je omezena trvanlivostí svarových spojů. Rám byl následně podroben testování NDT pro detekci možných defektů. Potenciál tohoto nového podvozku lze využít k optimalizaci výroby kolejových vozidel. The aim of this research is static and dynamic testing of a functional bogie model by hydraulic cylinders and subsequent evaluation of measured values. The load is determined according to the requirements specified in ČSN EN 13749, Railway applications – Wheelsets and bogies – Method of specifying the structural requirements of bogie frames. In the fatigue test, the loads are composed of the static load, the quasi-static load, and the dynamic load. The fatigue strength of the dynamically loaded welded frame is limited by the durability of the weld joints. The frame was subjected to NDT testing to detect possible defects. The potential of this new bogie can be used to optimize the production of railway rolling stock. |