Knihovna AV ČR, v. v. i.
Odhlásit
Přihlášení
Jazyk
English
Čeština
Instituce
Knihovna AV ČR
Souborný katalog AV ČR
Archeologický ústav Brno
Archeologický ústav Praha
Astronomický ústav
Biofyzikální ústav
Botanický ústav
Etnologický ústav
Filosofický ústav
Fyzikální ústav
Fyziologický ústav
Geofyzikální ústav
Geologický ústav
Historický ústav
Masarykův ústav
Matematický ústav
Orientální ústav
Psychologický ústav
Slovanský ústav
Sociologický ústav
Ústav analytické chemie
Ústav anorganické chemie
Ústav pro českou literaturu
Ústav dějin umění
Ústav fyziky atmosféry
Ústav fotoniky a elektroniky
Ústav fyzikální chemie J. H.
Ústav fyziky materiálů
Ústav geoniky
Ústav pro hydrodynamiku
Ústav chemických procesů
Ústav informatiky
Ústav pro jazyk český
Ústav jaderné fyziky
Ústav makromolekulární chemie
Ústav pro soudobé dějiny
Ústav přístrojové techniky
Ústav státu a práva
Ústav struktury a mechaniky hornin
Ústav teoretické a aplikované mechaniky
Ústav teorie informace a automatizace
Ústav výzkumu globální změny
×
Všechna pole
Název
Autor
Hledat
Pokročilé vyhledávání
Zahrnout EIZ
Domovská stránka
Immagini di infanzia a confron...
Jednotky
Navrhnout nákup titulu
Immagini di infanzia a confronto. Fra pensiero divergente e pensiero tecnologico
Autor:
Gramigna, Anita
Jazyk:
italština
Rok vydání:
2022
Předmět:
Gianni Rodari ci ha trasmesso un’ideologia dell’infanzia che ha rivoluzionato il modo di interpretarne i vissuti e con essi le proposte educative. La categoria della Fantasia è diventata una lente attraverso la quale leggere un mondo che
per la prima volta
si presentava favoloso
incorrotto
creativo e
soprattutto
competente. D’altro lato e in netto contrasto il pan-pedagogismo adulto risultava invece noioso
reazionario
moralistico e persino dannoso. L’utopia rodariana comincia a sfiorire già negli anni ’80 quando si impongono i valori educativi
ma anche economici
del pragmatismo tecnologico (Bini G.
2000). Queste riflessioni cercano di mettere a confronto quell’immagine di fanciullezza con questa che osserviamo oggi nella scuola
fra gli ingranaggi della tecnologia
nell’atteggiamento riverente che gli adulti tributano ai nativi digitali. L’indagine ha una natura interpretativa e segue un approccio qualitativo pur avvalendosi degli apporti di carattere quantitativi di precedenti ricerche condotte sul tema
per la prima volta
2000). Queste riflessioni cercano di mettere a confronto quell’immagine di fanciullezza con questa che osserviamo oggi nella scuola
Gianni Rodari ci ha trasmesso un’ideologia dell’infanzia che ha rivoluzionato il modo di interpretarne i vissuti e con essi le proposte educative. La categoria della Fantasia è diventata una lente attraverso la quale leggere un mondo che
si presentava favoloso
Socio-culturale
ma anche economici
del pragmatismo tecnologico (Bini G
fra gli ingranaggi della tecnologia
reazionario
incorrotto
creativo e
competente. D’altro lato e in netto contrasto il pan-pedagogismo adulto risultava invece noioso
moralistico e persino dannoso. L’utopia rodariana comincia a sfiorire già negli anni ’80 quando si impongono i valori educativi
soprattutto
nell’atteggiamento riverente che gli adulti tributano ai nativi digitali. L’indagine ha una natura interpretativa e segue un approccio qualitativo pur avvalendosi degli apporti di carattere quantitativi di precedenti ricerche condotte sul tema
Databáze:
OpenAIRE
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3709::7525ddf4cbd5a1fe2543b2f2ad272515
http://hdl.handle.net/11392/2490877
Zobrazit plný text záznamu
Jednotky
Popis
Exportovat záznam
Export to RIS
×
načítá se......