Knihovna AV ČR, v. v. i.
Odhlásit
Přihlášení
Jazyk
English
Čeština
Instituce
Knihovna AV ČR
Souborný katalog AV ČR
Archeologický ústav Brno
Archeologický ústav Praha
Astronomický ústav
Biofyzikální ústav
Botanický ústav
Etnologický ústav
Filosofický ústav
Fyzikální ústav
Fyziologický ústav
Geofyzikální ústav
Geologický ústav
Historický ústav
Masarykův ústav
Matematický ústav
Orientální ústav
Psychologický ústav
Slovanský ústav
Sociologický ústav
Ústav analytické chemie
Ústav anorganické chemie
Ústav pro českou literaturu
Ústav dějin umění
Ústav fyziky atmosféry
Ústav fotoniky a elektroniky
Ústav fyzikální chemie J. H.
Ústav fyziky materiálů
Ústav geoniky
Ústav pro hydrodynamiku
Ústav chemických procesů
Ústav informatiky
Ústav pro jazyk český
Ústav jaderné fyziky
Ústav makromolekulární chemie
Ústav pro soudobé dějiny
Ústav přístrojové techniky
Ústav státu a práva
Ústav struktury a mechaniky hornin
Ústav teoretické a aplikované mechaniky
Ústav teorie informace a automatizace
Ústav výzkumu globální změny
×
Všechna pole
Název
Autor
Hledat
Pokročilé vyhledávání
Zahrnout EIZ
Domovská stránka
Metodo Kriging per l'ottimizza...
Jednotky
Navrhnout nákup titulu
Metodo Kriging per l'ottimizzazione della distribuzione delle masse per treni merci
Autor:
Arcidiacono, G
,
Cantone, L
,
Placidoli, P
Jazyk:
italština
Rok vydání:
2014
Předmět:
Settore ING-IND/14 - Progettazione Meccanica e Costruzione di Macchine
the optimization procedure is applied to the evaluation of the braking performance (assessed through the longitudinal forces) of a freight train that employs the classical train configuration (with only a front loco) for different railway operations. Since these performances are related to the mass distribution in the train
which ensures a fair choice of individuals. In this case
The interpolation methods are often used in engineering problems. They are analyzed by interactive calculation procedures since they create an effective tool to model and optimize in the multi-objective field. This study proposes an optimization procedure based on the Kriging method and applied to an exploratory Design of Experiments. To observe the design space
the sampling is generated by the Sobol algorithm
which ensures a fair choice of individuals. In this case
the optimization procedure is applied to the evaluation of the braking performance (assessed through the longitudinal forces) of a freight train that employs the classical train configuration (with only a front loco) for different railway operations. Since these performances are related to the mass distribution in the train
the implemented procedure finds its effective optimal distribution. In order to increase the validity and the application of the obtained results the simulations are performed through the software TrainDy
which is certificated internationally for this type of calculation
the sampling is generated by the Sobol algorithm
which is certificated internationally for this type of calculation
The interpolation methods are often used in engineering problems. They are analyzed by interactive calculation procedures since they create an effective tool to model and optimize in the multi-objective field. This study proposes an optimization procedure based on the Kriging method and applied to an exploratory Design of Experiments. To observe the design space
the implemented procedure finds its effective optimal distribution. In order to increase the validity and the application of the obtained results the simulations are performed through the software TrainDy
Databáze:
OpenAIRE
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3667::06f41ea9a39b73e6a6ac68ce088a218e
http://hdl.handle.net/2108/101902
Zobrazit plný text záznamu
Jednotky
Popis
Exportovat záznam
Export to RIS
×
načítá se......