Compulsory lifelong learning of experts

Autor: Pivoňková, Kateřina
Jazyk: čeština
Rok vydání: 2015
Předmět:
Zdroj: Sborník příspěvků konference Expert Forensic Science Brno 2015. s. 397-405. ISBSN 978-80-214-5100-1
Popis: In her thesis, the author deals with the issue of lifelong learning of experts with the aim of creating a uniform education system (hereafter called UES). It will be possible to use UES in all expert fields, branches and specializations and it will be systematic and lucid and will result from already known and in practise proven methods (e.g. certification, courses, specialized studies etc.). UES will be comprised of the knowledge of judicial engineering branch, its four fields of expert activities and the current methodology. It will integrate the newly suggested approaches which will define the lifelong learning of experts systematically and broadly, both on a theoretical level, the legal one especially, and on a professional level, i.e. practically focused on particular expert disciplines. The model example will include the lifelong learning of experts before their appointing to the office and also a credit system of learning for the whole time of carrying out the function of an expert while taking andragogical approaches into consideration. Autorka řeší otázku celoživotního vzdělávání znalců, které je tématem její disertační práce, s cílem vytvořit jednotnou vzdělávací soustavu (dále JVS), kterou bude možno využít obecně pro všechny znalecké obory, odvětví a specializace, která bude systematická a přehledná, bude vycházet z již známých a v praxi ověřených způsobů (např. certifikace, kurzy, specializační studium apod.). JVS v sobě bude zahrnovat znalosti oboru soudní inženýrství, jeho čtyři oblasti znalecké činnosti a stávající metodiky. Začlení nově navržené přístupy, které systematicky a plošně vymezí celoživotní vzdělávání znalců jak v rovině teoretické, tedy zejména právní, tak v rovině odborné, tj. prakticky zaměřené na konkrétní odborné znalecké disciplíny. Modelový vzor bude zahrnovat celoživotní vzdělávání znalců před jejich jmenováním do funkce i kreditní systém vzdělávání po celou dobu výkonu funkce znalce se zohledněním andragogických přístupů.
Databáze: OpenAIRE