Školní zahrady středních škol a jejich potenciál pro environmentální výchovu

Autor: Chmelová, Štěpánka, Ryplová, Renata, Vácha, Zbyněk, Vaněčková, Olga, Procházka, Miroslav
Jazyk: čeština
Rok vydání: 2019
Předmět:
Zdroj: Envigogika; Vol 14 No 1 (2019)
Envigogika; Vol. 14 No. 1 (2019)
ISSN: 1802-3061
DOI: 10.14712/18023061.2019.14.1
Popis: Využití školních zahrad ve výuce přírodovědných disciplín zažívá vposledních letech svou renesanci. Ačkoli vČeské republice jsou tradičně školní zahrady využívány venvironmentální výchově na základních školách, vzahraničí je za přínosnou považována i výuka vprostředí středoškolských školních zahrad. Včeském prostředí však neexistují aktuální informace o tom, jak jsou využívány školní zahrady středních škol a zda jejich vybavení a provoz skýtá potenciál využitelný venvironmentální výchově. Vpříspěvku jsou prezentovány výsledky sondy zjišťující stav a vybavení školních zahrad středních škol v rámci tří regionů České republiky. Získané výsledky jsou diskutovány sohledem na potenciál využití středoškolských zahrad venvironmentální výchově. Dotazníkové šetření probíhalo na 16 středních školách disponujících školní zahradou.
In recent time the revival of the use of school gardens in science education is documented. Although for environmental education usually the school gardens of basic schools are used in the Czech Republic, foreign studies document also a positive impact of school gardens on environmental education at high school level. Unfortunately, actual information from the Czech Republic about the equipment, ways of use or potential for the use in environmental education of high school gardens are missing. This contribution brings results of a survey aimed on the situation, equipment and use of high school gardens in three regions of the Czech Republic. The results are discussed from the point of view of the potential use of high school gardens in environmental education. The survey was done at 16 high using school gardens in education.
Databáze: OpenAIRE