Tibial Slope Correction as an Infratuberosity Closing-Wedge Extension Osteotomy in ACL-Deficient Knees
Autor: | Philipp Lobenhoffer, Andreas Weiler, Jörg Dickschas, Michael Simon, Michael J. Strobel |
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Jazyk: | němčina |
Rok vydání: | 2020 |
Předmět: |
musculoskeletal diseases
Knee Joint medicine.medical_treatment Osteoarthritis Osteotomy 03 medical and health sciences Arthroscopy 0302 clinical medicine Deformity medicine Humans Orthopedics and Sports Medicine Closing wedge Orthodontics Acl deficient 030222 orthopedics Osteosynthesis medicine.diagnostic_test Tibia Tibial tunnel business.industry 030229 sport sciences Osteoarthritis Knee musculoskeletal system medicine.disease surgical procedures operative Surgery medicine.symptom business |
Zdroj: | Zeitschrift fur Orthopadie und Unfallchirurgie. 158(5) |
ISSN: | 1864-6743 |
Popis: | ACL insufficiency can be caused by different reasons. Elevated posterior tibial slope is a deformity which is discussed to have relevant influence on the outcome of ACL surgery. A increased posterior tibial slope of 12° or more leads to significant more ACL insufficiency. The surgical therapy of this pathology is a high tibial extension osteotomy. Publications ashowing a clinical follow up and results of this surgery are rare. In this video the technique of a closed wedge high tibial extension osteotomy is shown. Osteosynthesis is performed with two screws and an anklestable plate osteosynthesis. An arthroscopy with bone graft filling of the femoral ACL tunnel is performed first, followed by filling of the tibial tunnel in an open approach.Die Insuffizienz des vorderen Kreuzbandes (VKB) kann verschiedene Ursachen haben. Eine relevante knöcherne Deformität, die hier eine Rolle spielen kann, ist eine tibiale Slope-Erhöhung. Nachuntersuchungen großer Kollektive von VKB-Plastiken haben gezeigt, dass eine Erhöhung des posterioren tibialen Slopes auf 12° und mehr zu einem signifikant höheren Risiko für eine VKB-Insuffizienz führt. Die operative Therapie ist die tibiale Extensionsoteotomie. Publikationen zu klinischen Ergebnissen dieser Osteotomien sind bisher rar. Es wird hier die Technik der infratuberositär zuklappenden Tibiakopf-Extensionsosteotomie gezeigt. Die osteosynthetische Versorgung erfolgt mittels 2-facher Zugschraubenosteosynthese sowie additiver winkelstabiler Plattenosteosynthese. Vorgeschaltet ist eine diagnostische Arthroskopie, gefolgt von einer arthroskopischen Auffüllung des femoralen Bohrkanals sowie einer offenen Auffüllung des tibialen Bohrkanals. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |