State of implementation of the Corona-Virus-Disease-2019 resuscitation guidelines
Autor: | Gerrit Jansen, Nils Kappelhoff, Frank Flake, Rainer Borgstedt, Sebastian Rehberg, Sean S. Scholz, Karl-Christian Thies |
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Rok vydání: | 2022 |
Zdroj: | Die Anaesthesiologie. |
ISSN: | 2731-6866 2731-6858 |
Popis: | The present study evaluated the implementation of the European Resuscitation Council Corona-Virus-Disease 2019 (COVID-19) resuscitation guidelines in Germany 1 year after publication.To evaluate the practical implementation of the COVID-19 resuscitation guidelines in Germany one year after their publication.In an online survey between April and May 2021 participants were asked about awareness of COVID-19 resuscitation guidelines, corresponding training, the resuscitation algorithm used and COVID-19 infections of emergency medicine personnel associated with COVID-19 resuscitation.A total of 961 (8%) of the 11,000 members took part in the survey and 85% (818/961) of questionnaires were fully completed. While 577 (70%) of the respondents were aware of the COVID-19 guidelines, only 103 (13%) had received respective training. A specific COVID-19 resuscitation algorithm was used by 265 respondents (32%). Adaptations included personal protective equipment (99%), reduction of staff caring for the patient, or routine use of video laryngoscopy for endotracheal intubation (each 37%), securing the airway before rhythm analysis (32%), and pausing chest compressions during endotracheal intubation (30%). Respondents without a specific COVID-19 resuscitation algorithm were more likely to use mouth-nose protection (47% vs. 31%; p 0.001), extraglottic airway devices (66% vs. 55%; p = 0.004) and have more than 4 team members close to the patient (45% vs. 38%; p = 0.04). Use of an Filtering-Face-Piece(FFP)-2 or FFP3 mask (89% vs. 77%; p 0.001; 58% vs. 70%; p ≤ 0.001) or performing primary endotracheal intubation (17% vs. 31%; p 0.001) were found less frequently and 9% reported that a team member was infected with COVID-19 during resuscitation.The COVID-19 resuscitation guidelines are still insufficiently implemented 1 year after publication. Future publication strategies must ensure that respective guideline adaptations are implemented in a timely manner.HINTERGRUND: Angesichts der sich Anfang 2020 ausbreitenden COVID-19-Pandemie wurden die Reanimationsleitlinien zur Verbesserung des Helferschutzes angepasst.Evaluation der praktischen Umsetzung der COVID-19-Reanimationsleitlinien in Deutschland ein Jahr nach ihrer Veröffentlichung.Von April bis Mai 2021 wurde eine onlinebasierte Umfrage durchgeführt. Die Teilnehmenden wurden befragt nach Kenntnis, Art der Umsetzung und Training der COVID-19-Reanimationsleitlinien sowie Infektionen nach einer COVID-19-Reanimation.Insgesamt nahmen 961 (8 %) der 11.000 Mitglieder an der Umfrage teil. Vollständig beantwortet wurden 85 % (818/961) der Fragebögen. Kenntnis über die COVID-19-Leitlinien hatten 577 (70 %) der Teilnehmenden, 103 (13 %) ein entsprechendes Training absolviert und 265 (32 %) verwendeten einen spezifischen COVID-19-Algorithmus. Adaptationen betrafen die Schutzausrüstung (99 %), Reduktion der Einsatzkräfte in Patientennähe, videolaryngoskopische Intubation (jeweils 37 %), Atemwegssicherung vor der Rhythmusanalyse (32 %) und Unterbrechung der Thoraxkompressionen während der Intubation (30 %). Teilnehmende ohne COVID-19-Adaptationen nutzten signifikant häufiger Mund-Nasen-Schutz (47 % vs. 31 %; p 0,001), mehr als 4 Einsatzkräfte in Patientennähe (45 % vs. 38 %; p = 0,04) und extraglottische Atemwegsdevices (66 % vs. 55 %; p = 0,004). FFP2-/FFP3-Masken (89 % vs. 77 %; p 0,001; 58 % vs. 70 %; p ≤ 0,001) sowie die primäre Intubation (17 % vs. 31 %; p 0,001) werden seltener genutzt. Über Infektionen der Einsatzkräfte während einer COVID-19-Reanimation berichteten 9 % der Befragten.Ein Jahr nach ihrer Veröffentlichung sind die COVID-19-Leitlinien weiterhin unzureichend umgesetzt. Publikationsstrategien müssen optimiert werden, um Leitlinienanpassungen zeitnah in die Praxis umzusetzen. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |