Rupture of the Globe: What to Do, What not to Do
Autor: | Bernd Kirchhof, Theodor Stappler, Antonia M. Joussen, Oliver Zeitz, Bert Müller |
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Rok vydání: | 2020 |
Předmět: |
medicine.medical_specialty
genetic structures Peak pressure medicine.medical_treatment Globe Vitrectomy Eye Injuries Humans Medicine Retrospective Studies Rupture Retinal necrosis business.industry Giant retinal tear Retinal Detachment Retinal detachment Retinal Perforations medicine.disease eye diseases Surgery Diaphragm (structural system) Ophthalmology Retinal surgery medicine.anatomical_structure sense organs business |
Zdroj: | Klinische Monatsblätter für Augenheilkunde. 237:1070-1078 |
ISSN: | 1439-3999 0023-2165 |
DOI: | 10.1055/a-1233-8997 |
Popis: | Due to their complexity, globe ruptures are highly compromising traumas for the patient. This is due on the one hand to the eye injury itself with the accompanying loss of vision and on the other hand due to the need for extended treatment with uncertain prognosis and the resulting psychological stress. Globe ruptures are among the prognostically most unfavorable injuries due to the force and peak pressure impacting the eye. Furthermore, contusional retinal necrosis may be of significance prognostically. In the present review, we discuss treatment of globe ruptures involving retinal surgery. We discuss the primary sugery, its chronological planning and extent as well as the necessity for follow-up interventions. We also discuss the origin of traumatic retinal detachment with differential diagnosis of giant retinal tear versus oradialysis as well as secondary sequelae of traumas such as formation of macular holes and their treatment. On this basis, the use of buckling surgery versus pars-plana vitrectomy is discussed. Further focus is set on the role of the iris lens diaphragm in surgery of globe ruptures.Bulbusberstungen sind aufgrund der Komplexität sehr beeinträchtigende Traumata für den Patienten, zum einen wegen der Augenverletzung selbst und des damit einhergehenden Visusverlustes, zum anderen wegen der langwierigen Behandlung mit ungewisser Prognose und der damit einhergehenden psychologischen Belastung. Bulbusberstungen gehören zu den prognostisch ungünstigsten Verletzungen wegen der auf das Auge einwirkenden Gewalt und Druckspitze. Zusätzlich können schwere kontusionelle Netzhautnekrosen prognostisch bedeutsam sein. In der vorliegenden Übersicht diskutieren wir die netzhautchirurgische Versorgung von Bulbusberstungen. Hierbei wird die Primär-OP, ihre zeitliche Planung und ihr Umfang wie auch die Notwendigkeit von Folgeeingriffen diskutiert. Die Genese einer traumatischen Ablatio mit der Differenzialdiagnose Riesenriss vs. Oradialyse werden ebenso diskutiert wie die Sekundärfolgen von Traumata wie die Entstehung von Makulaforamina und deren Versorgung. Vor diesem Hintergrund wird der Einsatz der Buckelchirurgie und/oder der Pars-plana-Vitrektomie erläutert. Einen weiteren Schwerpunkt haben wir auf die Rolle des Iris-Linsen-Diaphragmas in der Chirurgie von Bulbusberstungen gelegt. |
Databáze: | OpenAIRE |
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