18-FLUORODEOXYGLUCOSE POSITRON EMISSION TOMOGRAPHY IN CHILDREN AND ADOLESCENTS WITH TRAUMATIC BRAIN INJURY
Autor: | John M. Hoffman, W. Jerry Oakes, Raymond S. Kandt, Sophia L. Kalman, Cesar Santos, S S Paine, Gordon Worley, Michael W. Hanson, R. Edward Coleman, Susan J. Claerhout, Orest B. Boyko |
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Rok vydání: | 2008 |
Předmět: |
Male
Traumatic brain injury Deoxyglucose Fluorodeoxyglucose positron emission tomography Developmental Neuroscience Fluorodeoxyglucose F18 Humans Medicine Child business.industry Outcome measures Infant Hospitals Pediatric medicine.disease Hospitalization Glucose Treatment Outcome Brain Injuries Child Preschool Pediatrics Perinatology and Child Health Normal children Regression Analysis Female Neurology (clinical) business Nuclear medicine Tomography Emission-Computed |
Zdroj: | Developmental Medicine & Child Neurology. 37:213-220 |
ISSN: | 1469-8749 0012-1622 |
DOI: | 10.1111/j.1469-8749.1995.tb11994.x |
Popis: | SUMMARY Twenty-two previously normal children and adolescents who suffered a severe, non-penetrating traumatic brain injury had PET during rehabilitation at a median of 1–5 months after the injury. Outcome was assessed at a median of 25 months after brain injury. 16 subjects had CT or MRI within 24 days of PET and 11 subjects had a second PET at the point of outcome (median 28 months after first PET). The PET score (obtained by adding the score of 15 brain regions: normal metabolism = 1; reduced = 0) was significantly associated with the clinical outcome measure. PET earlier than 12 weeks after head trauma correlated with outcome, but later PET did not. PET scores improved significantly between rehabilitation and outcome for the 11 subjects who had two PETs, but improvement was not associated with improvement in clinical condition. PET score did not add to the amount of variance explained in the last regression model for prediction of outcome when the results of contemporaneous CT/MRI and clinical condition were taken into account. The data suggest that routine PET during rehabilitation is no more useful than contemporaneous CT or MRI for prediction of outcome. RESUME Tomographies aemission de positrons 18-fiuoroglucose (PET) chez des enfants et adolescents, apres un traumatisme cerebral Des PET ont ete pratiques durant la reeducation, en moyenne 1–5 mois apres l'accident, chez 22 enfants et adolescents normaux avant l'accident, ayant subi un traumatisme cerebral grave sans penetration. Le devenir fut evaluea une moyenne de 25 mois apres la lesion cerebrale. Un scanner ou une LR.M. furent pratiques dans les 24 jours du PET chez 16 sujets, et 11 sujets beneficierent d'un second PET lors de l'evaluation du denenir (en moyenne 28 mois apres le premier PET). Le score PET (obtenu en additionnant les scores de 15 regions cerebrales: metabolisme normal = 1, metabolisme reduit = 0) etait significativement correle avec l'evaluation clinique du devenir. Les PET de moins de 12 semaines apres le truamatisme crânien etaient correles avec le devenir, mais non les PET plus tardifs. Les scores PET s'amelioraient significativement entre la reeducation et l'evaluation du devenir pour les 11 sujets ayant eu deux PET, mais l'amelioration n'etait pas associee a une amelioration de l'etait clinique. Ces donnees suggerent que le PET durant la reeducation n'est pas plus utile que des scanners ou IRM aux memes dates, dans la prediction du devenir. ZUSAMMENFASSUNG 18 Fluoro-D-Glukose Positronen-Emissionstomographie bet Kindern und Jugendlichen mil Hirntraumen 22 zuvor gesunde Kinder und Jugendliche, die ein schweres nicht penetrierendes Hirntrauma hatten, wurden wahrend der Rehabilitation etwa 1–5 Monate nach der Verletzung durch ein PET untersucht. Durchschnittlich 25 Monate nach dem Hirntrauma wurde der Outcome beurteilt. 16 Patienten hatten innerhalb von 24 Tagen nach dem PET ein CT oder MRI und 11 hatten ein zweites PET bei der Abschlusuntersuchung (im Mittel 28 Monate nach dem ersten PET). Der PET Score (errechnet durch Addition der Scores von 15 Hirnregionen: normaler Stoffwechsel = 1; verminderter = 0) hatte eine signifikante Relation zum klinischen Abschlusbefund. PET bis zu 12 Wochen nach dem Schadeltrauma korrelierte mit dem Outcome, spatere PETs jedoch nicht. Bei den 11 Patienten, die zwei PETs hatten, besserten sich die PET Scores signifikant in dem Zeitraum von der Rehabilitation bis zur Abschlusuntersuchung, aber dies war nicht gleichbedeutend mit eincr Besserung des klinischen Befundes. Die Daten zeigen, das das Routine-PET wahrend der Rehabilitation fur die Prognose des Outcomes keine weitere Aussagekraft hat als ein zur gleichen Zeit angefertigtes CT oder MRL RESUMEN Tomografia por emision de positrons con 18-fluorodesoxiglucosa en ninos y adolescentes con lesion traumatica cerebral Veintidos ninos y adolescentes previamente normales, que sufrieron un trauma cerebral no penetrante, fueron examinados con PET durante la rehabilitacion, un promedio de 1,5 meses despues de la lesion. El curso fue evaluado un promedio de 25 meses despues de la lesion. 16 individuos fueron examinados con TAC o con IRM a los 25 meses de la PET y a 11 se les aplico de nuevo la PET a los 28 meses de promedio despues de la primera PET. El puntaje de la PET (obtenida sumando los puntajes de 15 regiones cerebrales. metabolismo normal = 1; reduciodo = 0) estaba significativamente asociado a la medicion clinica de la recuperacion. Una PET realizada antes de las 12 semanas despues del trauma cerebral, se relacionaba con el curso, pero hecha mas tarde y no. Los puntajes de la PET mejoraban significativamente entre la rehabilitation y la recuperacion en los 11 casos con dos PET, pero la mejoria no se acompanaba de una mejoria clinica. Los datos sugieren que la exploracion rutinario con PET no es mas util que la TAC o la IRM, realizados contemporaneamente, con respecto a la prediction del curso posterior. |
Databáze: | OpenAIRE |
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