POSTERIOR TRANSFER OF TIBIALIS ANTERIOR IN LOW-LEVEL MVELODVSPLASIA
Autor: | John P. S. Janda, Stephen R. Skinner, Patricia S. Barto |
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Rok vydání: | 2008 |
Předmět: |
Male
Gynecology medicine.medical_specialty Meningomyelocele Electromyography Foot Deformities Acquired Stance phase business.industry Tendon Transfer Surgery Developmental Neuroscience Child Preschool Pediatrics Perinatology and Child Health medicine Humans Female Neurology (clinical) Child business Phasic contraction Locomotion Follow-Up Studies |
Zdroj: | Developmental Medicine & Child Neurology. 26:100-103 |
ISSN: | 1469-8749 0012-1622 |
DOI: | 10.1111/j.1469-8749.1984.tb04413.x |
Popis: | SUMMARY A clinical and EMG evaluation was performed on six children with myelomeningocele who previously had undergone bilateral transfer of the tibialis anterior to the heel cord. While the operation was effective in eliminating the calcaneovarus foot deformity, the likelihood of producing a significant new deformity was great. Dynamic EMG studies indicated that the transferred muscle usually did not develop the desired phasic contraction during the stance phase of walking. Bracing requirements at the ankle were unaffected by the procedure. The authors conclude that this transfer is undesirable for children with myelomeningocele. RESUME Transfert posterieur du jambier anterieur dans le spina bifida de niveau bas Une evaluation clinique et EMG a ete realisee chez six enfants porteurs de myelomeningocele, chez qui avait ete anterieurement entrepris un transfert du jambier anterieur sur k tendon d'Achille. Alors que l'intervention etait efficace pour eviter la deformation du pied en varus calcaneen, le risque de voir apparaitre un nouvelle deformation est grand. Les etudes d'EMG dynamique ont revele que le muscle transplante est incapable de la contraction phasique souhaitable durant le temps portant de la marche. La necessite d'un appareillage de la cheville n'etait pas modifiee par l'intervention. Les auteurs concluent que ce transplant musculaire n'est pas valable chez les enfants avec myẽlomeningocẽle. ZUSAMMENFASSUNG Ruckverlagerung des Tibialis anterior bei tiefsitzender Myelodysplasie Bei sechs Kindern mit einer Myelomeningocele, bei denen zuvor eine beidseitige Verlagerung des Tibialis anterior zur Fersensehne durchgefuhrt worden war, wurden klinische und elektromyographische Untersuchungen gemacht. Wahrend die Operation die calcaneovarus Fusfehlstellung erfolgreich beseitigte, war die Wahrscheinlichkeit, eine neue, schwerwiegende Fehlstellung hervorzurufen, gros. Dynamische EMG-Untersuchungen zeigten, das der verlagerte Muskel nicht die gewunschte phasische Kontraktion in der Stutzphase beim Gehen entwickelte. Die erforderlichen Knochelstutzen blieben durch dieses Vorgehen unverandert. Die Autoren sind der Meinung, das diese Verlagerung hei Kindern mit einer Myelomeningocele unzuverlassig ist. RESUMEN Transferencia posterior del tibial anterior en la mielodisplasia baja Se realizo una evaluacion clinica y EMG en seis ninos con mielomeningocele que previamente habian sufrido una trasposicion bilateral del tibial anterior al tendon de Aquiles. Mientras que la intervencion fue efectiva para eliminar la deformidad en calcaneovarus, era muy grande el peligro de producir una nueva y grave deformidad. Los estudios EMG dinamicos indicaron que el musculo transferido no desarrollo la deseada contraccion fasica durante la fase estatica de la marha. El procedimiento tampoce afecto la necesidad de ferulas en tobillos. Los autores concluyen que esta transferencia no es adecuada to en ninos con mielomeningocele. |
Databáze: | OpenAIRE |
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