PID řízení systémů FOPDT s dominantním dopravním zpožděním na základě metody optimálního modulu
Autor: | Jan Cvejn |
---|---|
Jazyk: | angličtina |
Rok vydání: | 2016 |
Předmět: |
0209 industrial biotechnology
Engineering modulus optimum Control and Optimization optimální modul 0507 social and economic geography PID controller 02 engineering and technology process control magnitude optimum 050701 cultural studies 020901 industrial engineering & automation Control theory PID regulátor Pid regulator lcsh:T58.5-58.64 business.industry lcsh:Information technology lcsh:Mathematics 05 social sciences Control engineering Dead time lcsh:QA1-939 řízení procesů Control and Systems Engineering Modeling and Simulation business dopravní zpoždění dead time |
Zdroj: | Archives of Control Sciences, Vol 26, Iss 1, Pp 5-17 (2016) |
ISSN: | 2300-2611 |
Popis: | The modulus optimum (MO) criterion can be used for analytical design of the PID controller for linear systems with dominant dead time. However, although the method usually gives fast and non-oscillating closed-loop responses, in the case of large dead time the stability margin gets reduced and even non-stable behavior can be observed. In this case a correction of the settings is needed to preserve the stability margin. We describe and compare two methods of design of the PID controller based on the MO criterion that for the stable first-order systems with dead time preserve the stability margin, trying to keep maximum of the performance of the original MO settings. Metoda optimálního modulu (MO) může být využita pro analytický návrh PID regulátoru pro lineární systémy s dominantním dopravním zpožděním. Avšak, třebaže metoda obvykle dává rychlé a nekmitavé odezvy uzavřeného obvodu, v případě dlouhého dopravního zpoždění dochází ke zmenšování rezervy ve stabilitě a je možné pozorovat i nestabilní chování. V tomoto případě je třeba provést korekci nastavení, která zaruší rezervu ve stabilitě. V článku jsou popsány a porovnány dvě metody nastavení PID regulátoru, založené na MO kritériu, které pro stabilní systémy 1. řádu s dopravním zpožděním zaručí rezervu ve stabilitě, při snaze zachovat maximum výkonnosti původního MO nastavení. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |