Surveillance of Nosocomial Infections at a Saudi Arabian Military Hospital for a One-Year Period
Autor: | Moataz M. Abdel-Fattah |
---|---|
Rok vydání: | 2008 |
Předmět: |
Imipenem
Klebsiella pneumoniae KRANKENHAUSINFEKTION lcsh:Medicine ADOLESCENT URINARY TRACT INFECTIONS/epidemiology medicine.disease_cause CROSS INFECTION/*epidemiology CHILD SEPTIKÄMIE/Epidemiologie HARNWEGSINFEKTIONEN/Epidemiologie DRUG RESISTANCE BACTERIAL antibiotic Ampicillin Saudi Arabien microorganisms KRANKENHAUSINFEKTION/*Klassifizierung biology HUMANS General Medicine SAUDIARABIEN/Epidemiologie Sensitivität FEMALE KRANKENHAUSINFEKTION/*Arzneimitteltherapie KRANKENHÄUSER MILITÄR-/Statistik & Zahlen Überwachung Infectious Diseases KLEINKIND ddc: 610 RISK FACTORS PNEUMONIE/Epidemiologie Mikroorganismen surveillance SAUDI ARABIA/epidemiology Vancomycin ERWACHSENER Coagulase CROSS INFECTION/*classification GRAM-NEGATIVE BACTERIAL INFECTIONS/drug therapy AGED SEPTICEMIA/epidemiology ARZNEIMITTELRESISTENZ BAKTERIELLE Antibiotika CROSS INFECTION/*drug therapy medicine.drug Microbiology (medical) medicine.medical_specialty ALTE MENSCHEN 80 JAHRE UND ÄLTER GRAMNEGATIVE BAKTERIELLE INFEKTIONEN/Arzneimitteltherapie INFANT NEWBORN Saudi Arabia SURGICAL WOUND INFECTION/epidemiology CROSS INFECTION HOSPITALS MILITARY/statistics & numerical data GRAMPOSITIVE BAKTERIELLE INFEKTIONEN/Arzneimitteltherapie WEIBLICH ADULT MENSCHEN IM MITTLEREN LEBENSALTER Internal medicine CHIRURGISCHE WUNDINFEKTION/Epidemiologie nosocomial infections medicine PNEUMONIA/epidemiology RISIKOFAKTOREN ANTI-BACTERIAL AGENTS/therapeutic use Intensive care medicine CHILD PRESCHOOL ANTIBAKTERIELLE MITTEL/therapeutische Anwendung MALE business.industry Pseudomonas aeruginosa MENSCH lcsh:R KIND AGED 80 AND OVER PROSPECTIVE STUDIES Acinetobacter sensitivity medicine.disease biology.organism_classification nosokomiale Infektionen MIDDLE AGED INZIDENZ ALTE MENSCHEN Pneumonia KIND NEUGEBORENES KRANKENHAUSINFEKTION/*Epidemiologie PROSPEKTIVE STUDIEN ADOLESZENT INFANT MÄNNLICH KIND VORSCHUL business GRAM-POSITIVE BACTERIAL INFECTIONS/drug therapy INCIDENCE |
Zdroj: | GMS German Medical Science, Vol 3, p Doc06 (2005) GMS German Medical Science; VOL: 3; DOC06 /20050901/ |
ISSN: | 1201-9712 |
DOI: | 10.1016/j.ijid.2008.05.980 |
Popis: | The objectives of the current study are to define how many and what kind of nosocomial infections are occurring, what are the causative microbes and what kind of drugs can be used in treatment of infection at Al-Hada Armed Forces Hospital, Taif, Saudi Arabia during the year 2004. A prospective study was implemented for all cases admitted at Al-Hada Armed Forces Hospital during the period 1st January, 2004 till 31st December, 2004 and which developed infection. Determination of nosocomial infections was performed using standardized CDC criteria. A total of 1382 patients had developed infection during hospital admission and were included in the study. Of them, 668 (48.3%) had nosocomial infection and 714 (51.7%) had community-acquired infection. Among those who developed nosocomial infections, 216 (32.3%), 172 (25.7%) and 124 (18.6%) had respiratory tract (RTI), urinary tract (UTI) and blood stream infections (BSI) respectively. Surgical site infection (SSI) was reported in 86 cases (12.9%). The overall nosocomial infection rate along the study period was 4.98 per 100 discharged patients. Gram-positive organisms were reported in 31.8%. MRSA (Methicillin-resistant S. aureus) was the commonest (10.2%), followed by coagulase negative staphylococci (8.5%) and MSSA (Methicillin-susceptible S. aureus, 7.4%). While Gram-negative organisms were reported in 66.2%, E. coli was the commonest (22.3%), followed by Pseudomonas aeruginosa (17.6%) and Klebsiella pneumoniae (9.9%). Acinetobacter spp. and MRSA were highly sensitive to Imipenem (88.6%) and Vancomycin (98.5%) respectively. E. coli were highly sensitive to most of the antimicrobial agents except ampicillin (26.6%). Conclusions: Pneumonia, urinary tract infections, and blood stream infections made up the great majority of nosocomial infections. There is a need for further risk assessment associated with main types of infection. Die vorliegende Studie hatte zum Ziel, im Al-Hada Armed Forces Hospital (Taif, Saudi Arabien) über den Zeitraum eines Jahres (2004) hinweg die Zahl und die Art der nosokomialen Infektionen zu erfassen, die Erreger zu bestimmen und zu beschreiben, welche Antibiotika zur Behandlung der Infektionen benutzt werden können. In einer prospektiven Studie wurden alle Fälle erfasst, bei denen die in das Al-Hada Armed Forces Hospital im Jahre 2004 (1. Januar 2004 bis 31. Dezember 2004) eingewiesenen Patienten eine Infektion entwickelten. Die Klassifizierung als nosokomiale Infektion wurde nach den standardisierten Kriterien der CDC durchgeführt. Insgesamt haben 1382 Patienten Infektionen während des Hospitalaufenthaltes entwickelt und wurden in die Studie einbezogen. Von diesen hatten 668 (48,3%) nosokomiale Infektionen und 714 (51,7%) erworbene Infektionen. Unter den Patienten mit nosokomialen Infektionen hatten 216 (32,3%) Infektionen der oberen Atemwege, 172 (25,7%) Harnwegsinfektionen und 124 (18,6%) eine Bakterieämie (Sepsis). Im chirurgischen Bereich wurden 86 Fälle (12,9%) von Infektionen beobachtet. Die gesamte nosokomiale Infektionsrate lag während der Studiendauer bei 4,98 pro 100 entlassenen Patienten. Grampositive Bakterien wurden in 31,8% der Fälle gefunden. MRSA war am häufigsten (10,2%), gefolgt von koagulase-negativen Staphylokokken (8,5%) und MSSA (7,4%). Gramnegative Bakterien wurden in 60,2% der Fälle berichtet. E-Coli war der am häufigsten gefundene Keim (22,3%), gefolgt vom Pseudomonas aeruginosa (17,6%) und Klepsiellapneumonie (9,9%). Acinetobacter spp. und MRSA waren hoch sensitiv für Imipenem (88,6%) und Vancomycin (98,5%). E-Coli waren hochsensitiv für die meisten antimikrobiellen Substanzen, ausgenommen Ampicillin (26,6%). Schlussfolgerung: Pneumonien, Harnwegsinfektionen und Bakterieämien machten den größten Teil der nosokomialen Infektionen aus. Die Bewertung des Risikos, das mit den Haupttypen der nosokomialen Infektionen verbunden ist, sollte noch genauer erfolgen. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |