A Histological Study of the External Sphincter of the Bladder in the Male Infant

Autor: R. B. Zachary, R. G. Lendon
Rok vydání: 2008
Předmět:
Zdroj: Developmental Medicine & Child Neurology. 16:79-84
ISSN: 1469-8749
0012-1622
DOI: 10.1111/j.1469-8749.1974.tb03453.x
Popis: SUMMARY Measurements made on post-mortem material from the external sphincter of the bladders of 23 normal children and 16 with myelomeningocele suggest that: (1) cuts made laterally during transurethral resection to relieve obstruction at the external sphincter may need to be up to 4–25mm deep to sever the striated sphincter in children under two years of age; and (2) resection of the sphincter during ‘closed’ external sphincterotomy would have to extend to within 1mm of the lumen to divide most of the encircling sphincter. RESUME Le controle post-mortem du sphincter vesical externe chez 23 tres jeunes garcons normaux et seize atteints de myelomeningoceles suggere: (1) que les incisions laterales durant les resections transurethrales pour supprimer une obstruction au sphincter externe doivent avoir une profondeur de 4,25mm pour atteindre le sphincter strie chez les garcons de moins de deux ans; et (2) que la resection du sphincter durant une sphincterotomie externe ‘fermee’ doit parvenir a 1mm de la lumiere pour sectionner la plus grande part du sphincter circulaire. ZUSAMMENFASSUNG Messungen an Sektionsmaterial des Sphincter externus der Blase von 23 normalen Kindern und 16 Kindern mit Meningomyelocele deuten darauf hin, das: 1 Schnitte, die seitlich im Verlauf der transurethralen Resektion zur Beseitigung der Obstruktion am Sphincter externus durchgefuhrt werden, bis zu 4–25mm tief sein musten, um bei Kindern unter zwei Jahren den gestreiften Anteil der Sphinctermuskulatur zu durchtrennen; und 2 die Resektion des Sphinkter im Verlauf einer sogenannten ‘geschlossenen’ externen Sphinkterotomie bis zu 1mm an das Lumen heranreichen muste, um den grosten Teil der zirkularen Sphinktermuskulatur zu durchtrennen. RESUMEN Las mediciones realizadas, con el material post-mortem, del esfinter vesical externo en 23 ninos normales y en 16 con mielomeningocele, sugieren que: (1)los cortes laterales realizados en la reseccion transversal para aliviar la obstruccion a nivel del esfinter externo pueden necesitar una profundidad de 4,25mm, para alcanzar el esfinter estriado en ninos por debajo de los dos anos de edad; y (2) la reseccion del esfinter durante la esfinterectomia externa ‘cerrada’ puede necesitar su extension hasta 1mm dentro de la luz para dividir la mayor parte del esfinter circular.
Databáze: OpenAIRE