Surgery in the Rehabilitation of Cerebral Palsied Patients

Autor: E. C. Dyas, Lenox D. Baker, Frank H. Bassett
Rok vydání: 2008
Předmět:
Zdroj: Developmental Medicine & Child Neurology. 12:330-342
ISSN: 1469-8749
0012-1622
Popis: ‘There never has been and we doubt there ever will be adequaie guidelines by which surgical results can be evaluated in cerebral palsy patients. Statistical reports therefore are often inaccurate and worthless.’ ‘Common standards of evaluation are impractical. To evaluate results of surgery in cerebral palsy patients against set standards is unrealistic. I t is better to evaluate results by coniparing them with preoperative function and insofar as possible to determine if the improvement ob- tained, justijies the surgery having been done. We are aware of the in- herent weakness of our method of evaluation; nevertheless, it is based on a long trial and error experience.’ SUMMARY The results of 3522 orthopaedic procedures carried out in 606 cerebral palsied patients selected from a group of 3200 are reported. The patients operated on had an average of 5–8 procedures per patient. The study is based on 31 years' experience in cerebral palsy work. It has been possible to compare the results of 12 years' conservative therapy with the surgical results obtained over the past 19 years. The surgery used has consisted of established musculoskeletal operations with modifications plus procedures developed in the program. In analyzing the results it should be remembered that the patients reported as improved represent a wide range of results; a few excellent, some good, many fair. Our rule of thumb for accepting the patient in the improved group was based on one standard: Did the results justify the surgery having been done? We could find no other satisfactory scale for evaluating results of therapy of the bizarre problems with which we were confronted; problems which include the acceptance or rejection of an affected chile, hopelessness of a family, the conscience of a society. Until the cause of the disease is found and eliminated answers to the problems range from euthanasia to Utopia. In the meantime it, behoves each of us to face our cerebral palsied patient with a realistic approach and, when feasible, rehabilitate him as far as possible according to his potentials. RESUMe Chirurgie dans le Traitement des IMC Les auteurs rapportent le resultat de 3522 actes orthopediques pratiques chez 606 enfants IMC, selectionnes dans un groupe de 3200. Les enfants operes ont eu une moyenne de 5,8 interventions. II a ete possible de comparer les resultats obtenus par une therapeutique conservative durant 12 ans avec les resultats chirurgicaux releves durant les 19 dernieres annees, La chirurgie a consiste en interventions classiques, sur les muscles et le squelette, auxquelles s'associaient des modifications et de nouveaux precedes developpes durant le programme. En analysant les resultats, il faut se souvenir que les ameliorations relevees recouvrent en fait des situations variees: quelques unes excellentes, d'autres bonnes, beaucoup mediocres. La regie essentielle des auteurs pour classer les sujets dans le groupe ameliore a ete basee sur une seule consideration: les resultats justifiaient-ils l'acte chirurgical. II ne semble pas y avoir d'autres moyens d'apprecier les traitements en raison de la situation tres speciale qui incluait des problemes varies: acceptation ou rejet d'un enfant handicape, desespoir de la famille, prise de conscience sociale. Jusqu'a ce que la cause de la maladie soit trouvee et celle-ci eliminee, les reponses vont de l'euthanasie a l'utopie. II importe a chacun de nous de voir les IMC avec une approche realiste et lorsque cela est possible, les ameliorer aussi loin que leurs propres moyens le permettent. ZUSAMMENFASSUNG Die Chirurgie in der Rehabilitation von Patienten mit Cerebraler Kinderlahmung Es wird uber die Ergebnisse von 3522 orthopadischen Eingriffen bei 606 Patienten mit Cerebraler Kinderlahmung berichtet, die aus einer Gruppe von 3200 ausgewahlt wurden. Die operierten Patienten hatten durchschnittlich 5,8 Eingriffe pro Patient. Die Studie basiert auf einer 31-jahrigen Erfahrung mit der Cerebralen Kinderlahmung. Es war moglich, die Ergebnisse einer 12-jahrigen konservativen Therapie mit den chirurgischen Ergeb-nissen der letzten 19 Jahre zu vergleichen. Die hier angewandte Chirurgie bestand aus eingefuhrten orthopadischen Operationen mit Modifikationen sowie aus Eingriffen, die in unserem Programm entwickelt wurden. Bei der Untersuchung der Ergebnisse sollte daran erinnert werden, das die als gebessert bezeichneten Patienten ein weites Feld von Ergeb-nissen einnehmen: wenige ausgezeichnet, manche gut, viele ausreichend. Unsere Daumen-regel fur die Aufnahme eines Patienten in die verbesserte Gruppe bestand in dem Grund-satz: Haben die Ergebnisse den chirurgischen Eingriff gerechtfertigt? Bei den vielschichtigen Problemen, denen wir gegenuberstanden, konnten wir keinen anderen zufriedenstellenden Masstab fur die Auswertung unserer Therapieergebnisse finden; Probleme, die die Auf. nahme oder Abweisung eines betroffenen Kindes, die Hoffnungslosigkeit einer Familie, das Gewissen der Gesellschaft einschliesen. Bis zur Entdeckung und Ausmerzung der Krank-heitsursache werden die Antworten auf diese Probleme von der Euthanasie bis zur Utopie reichen. Bis dahin mussen wir alle unserem Patienten mit Cerebraler Kinderlahmung realistisch gegenubertreten und ihn wiederherstellen, soweit es in unseren Kraften steht. RESUMEN La cirugia en la rehabilitacion de pacientes con paralisis cerebral Se presentan los resultados de 3522 intervenciones ortopedicas realizadas en 606 pacientes con paralisis cerebral seleccionados de un grupo de 3200. El promedio de intervenciones fue de 5,8 por paciente. El estudio se basa en una experiencia de 31 anos en el campo de la paralisis cerebral. Fue posible comparar los resultados obtenidos tras 12 anos de terapeutica conservadora con los resultados quirurgicos obtenidos en los ultimos 19 anos. La cirugia utilizada ha consistido en operaciones musculo-esqueleticas convencionales con modifica-ciones desarrolladas en el curso del programa. Al analizar los resultados debe tenerse pre-sente que los pacientes que constan como mejorados representan una amplia gama de resultados; unos pocos excelente, algunos bueno y muchos muy favorable. El criterio para incluir al paciente dentro del grupo que habia mejorado se baso en una pregunta “? La intervention quirurgica realizada fue justificada por los resultados obtenidos?”. No pudimos encontrar ninguna otra escala de evaluacion de resultados que fuera satisfactoria en el complejo problema con que nos enfrentabamos y que incluia la aceptacion o rechazo del nino afectado, la capacidad familiar, y la conciencia de la sociedad. Hasta que la causa de la enfermedad no se encuentre y se elimine, las respuestas a los problemas fluctuan entre la eutanasia y la utopia. Al mismo tiempo nos estimula a cada uno de nosotros a afrontar al paciente con paralisis cerebral desde un punto de vista realistico y cuando ello sea posible, rehabilitarlo el maximo posible de acuerdo con sus posibilidades.
Databáze: OpenAIRE