Czech Republic and Norway on their path to digital education

Autor: Jiří Zounek, Kristýna Vlčková, Libor Juhaňák, Ondřej Bárta, Klára Záleská
Rok vydání: 2018
Předmět:
Zdroj: Studia paedagogica. :11-48
ISSN: 2336-4521
1803-7437
DOI: 10.5817/sp2018-4-2
Popis: Digitalni technologie jsou běžnou soucasti dnesni spolecnosti i života lidi. Významně vstoupily rovněž do vzdělavani. Informacni a komunikacni technologie se proto staly důležitým politickým tematem, a to již v poslednich desetiletich 20. stoleti, když toto tema reflektovala vzdělavaci politika ve svých prioritach a cilech. Autoři se ve sve studii zaměřuji na historii a proměny vzdělavaci politiky v oblasti ICT ve dvou evropských zemich. Tyto země jsou odlisne, jak geograficky, tak ekonomicky i politicky, přesto lze v těchto zemich nalezt v oblasti zacleňovani ICT do vzdělavani několik podobných momentů. Autoři prostřednictvim kvalitativně orientovane srovnavaci studie dvou statů přistupuji k oběma statům jako k připadům, což jim umožňuje poměrně detailni vhled do zkoumane problematiky vcetně jejiho kontextu. Cilem studie je tak prozkoumat a popsat vývoj a proměny ceske a norske vzdělavaci politiky v oblasti informacnich a komunikacnich technologii. Autoři zkoumaji, jake přistupy země volily k formulovani vizi ci priorit ve zkoumane oblasti. Identifikovali rovněž klicove etapy v zacleňovani ICT do vzdělavani. V zavěru studie srovnavaji soucasný stav zacleněni digitalnich technologii do vzdělavani ve ctyřech konkretnich oblastech.
Databáze: OpenAIRE