Professional competencies of nursery school teachers

Autor: Petra Bobková, Anna Smolíková, Jana Kropáčková
Rok vydání: 2016
Předmět:
Zdroj: e-Pedagogium. 16:53-64
ISSN: 1213-7499
1213-7758
DOI: 10.5507/epd.2016.031
Popis: Clanek přinasi zpravu o výzkumnem setřeni s nazvem Vzdělavani ucitelů mateřských skol. V předvýzkumne casti proběhlo zpracovani ctyř připadových studii zacinajicich ucitelů mateřských skol s různou kvalifikaci. Předvýzkum pomohl ověřit funkcnost dotazniků. V hlavni casti výzkumu proběhlo dotaznikove setřeni mezi uciteli mateřských skol (96 respondentů) a rozhovory se sedmi odborniky na předskolni výchovu a vzdělavani. V dotaznikovem setřeni bylo porovnavano, jak ucitele hodnoti význam profesnich kompetenci a dostatecnost jejich rozvoje v připravnem vzdělavani v zavislosti na stupni jejich vzdělani. Pomoci strukturovaných rozhovorů byly zjisťovany nazory na soucasne vzdělavani ucitelů mateřských skol. Dotaznikový průzkum ukazal, že respondenti vnimaji použitý soubor kompetenci jako velice významný, protože jejich hodnoceni významu jednotlivých kompetenci bylo vysoke. Výsledky rozhovorů s odborniky ukazaly, že panuje shoda v nesouhlasu s trojkolejnosti vzdělavaciho systemu, ale nazory na změny se rozchazeji.Přispěvek vznikl v ramci projektu GA UK c. 269815 Vzdělavani ucitelů mateřských skol financovaneho Grantovou agenturou Univerzity Karlovy. Autorky děkuji za poskytnutou podporu.
Databáze: OpenAIRE