Osvojování dovednosti čtení očima matek žáků 1. tříd

Autor: Jana Sedláčková
Rok vydání: 2017
Předmět:
Zdroj: Studia paedagogica. 22:121
ISSN: 1803-7437
Popis: Cilem teto studie je přispět k porozuměni toho, jaký význam připisuji matky žaků 1. třid jejich pravě osvojovane dovednosti cteni, vcetně toho, co v tomto kontextu pociťuji jako ctenařský problem. Studie cerpa z dat ziskaných hloubkovými polostrukturovanými rozhovory s 10 matkami. Rozhovory byly pořizeny koncem 2. pololeti skolniho roku 2015/2016. Prostřednictvim kvalitativni analýzy dat byly identifikovany tři různe ctenařske aspirace, ktere matky vzhledem ke svým dětem maji: prakticka (aby si ditě osvojilo techniku cteni dostatecně dobře na to, aby ji mohlo využivat ve svem každodennim životě), prožitkova (aby ditě mělo rado knihy a naslo si ke cteni pozitivni vztah) a rozvojova (aby si ditě osvojilo cteni jako hodnotu pro svůj dalsi osobni rozvoj). Ukazuje se, že s ohledem na sve ctenařske aspirace matky různým způsobem nahližeji take na to, co považuji při cteni svých děti za problem a co nikoli, respektive ktere jejich ctenařske obtiže vnimaji velmi citelně a na kterých jim naopak zase tolik nezaleži.
Databáze: OpenAIRE