PREVALENCE OF ACADEMIC CHEATING IN THE UNIVERSITY DURING THE COVID-19 PANDEMIC-CAUSED SHIFT TOWARDS ONLINE LEARNING
Autor: | Jarmila Honzíková, Daniel Aichinger, Jan Krotký, Ján Bajtoš |
---|---|
Rok vydání: | 2021 |
Zdroj: | Journal of Technology and Information. 13:135-149 |
ISSN: | 1803-6805 1803-537X |
DOI: | 10.5507/jtie.2021.014 |
Popis: | Vladni omezeni aplikovana s cilem omezit siřeni viru způsobujici nemoc COVID-19 si vyžadala nucený přechod na distancni výuku v sirokem spektru stupňů skol. Vysoke skoly připravujici budouci pedagogy nevyjimaje. Výzkum je zaměřen na skolni podvaděni při online ověřovani znalosti u budoucich pedagogů - studentů Ucitelstvi pro mateřske skoly a Ucitelstvi pro 1. stupeň zakladnich skol. Dotaznikovým setřenim bylo zkoumano relativně uzke spektrum možnosti podvaděni - využiti tzv. tahaku, a to i v jeho elektronicke formě. Cilem výzkumu bylo porovnat možnosti a přistupy k podvaděni u studentů při prezencnim a online zkouseni. Ackoliv se jedna o skupiny budoucich pedagogů, tedy o lidi s předpokladem vyssiho moralniho kreditu, k podvaděni dochazelo a dochazi i teď. Vzorek 121 respondentů nepotvrdil vyssi miru využivani zakazaneho prostředku při pisemných testech, jak bylo původně předpokladano. Narůst je ovsem navzdory ocekavanim zřetelný v připadě online ustniho zkouseni. Výsledky setřeni v ramci uvedených skupin respondentů potvrzuji do jiste miry obdobne výzkumy např. Reedy a kol., 2021 nebo Chirumamilla a kol. 2020. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |