PREVALENCE OF ACADEMIC CHEATING IN THE UNIVERSITY DURING THE COVID-19 PANDEMIC-CAUSED SHIFT TOWARDS ONLINE LEARNING

Autor: Jarmila Honzíková, Daniel Aichinger, Jan Krotký, Ján Bajtoš
Rok vydání: 2021
Zdroj: Journal of Technology and Information. 13:135-149
ISSN: 1803-6805
1803-537X
DOI: 10.5507/jtie.2021.014
Popis: Vladni omezeni aplikovana s cilem omezit siřeni viru způsobujici nemoc COVID-19 si vyžadala nucený přechod na distancni výuku v sirokem spektru stupňů skol. Vysoke skoly připravujici budouci pedagogy nevyjimaje. Výzkum je zaměřen na skolni podvaděni při online ověřovani znalosti u budoucich pedagogů - studentů Ucitelstvi pro mateřske skoly a Ucitelstvi pro 1. stupeň zakladnich skol. Dotaznikovým setřenim bylo zkoumano relativně uzke spektrum možnosti podvaděni - využiti tzv. tahaku, a to i v jeho elektronicke formě. Cilem výzkumu bylo porovnat možnosti a přistupy k podvaděni u studentů při prezencnim a online zkouseni. Ackoliv se jedna o skupiny budoucich pedagogů, tedy o lidi s předpokladem vyssiho moralniho kreditu, k podvaděni dochazelo a dochazi i teď. Vzorek 121 respondentů nepotvrdil vyssi miru využivani zakazaneho prostředku při pisemných testech, jak bylo původně předpokladano. Narůst je ovsem navzdory ocekavanim zřetelný v připadě online ustniho zkouseni. Výsledky setřeni v ramci uvedených skupin respondentů potvrzuji do jiste miry obdobne výzkumy např. Reedy a kol., 2021 nebo Chirumamilla a kol. 2020.
Databáze: OpenAIRE