Social Position of Gifted Students of the 5th Grades in Peer Groups: Comparison of Research Data from 2002/2003 and 2011/2012

Autor: Jana Barnetová, Eva Machů
Rok vydání: 2013
Předmět:
Zdroj: e-Pedagogium. 13:53-67
ISSN: 1213-7499
1213-7758
DOI: 10.5507/epd.2013.032
Popis: Clanek prezentuje výzkum zabývajici se vybranými problemy nadaných žaků a jejich socialni pozici v kolektivu vrstevniků běžne zakladni skoly, a to pohledem ucitele, ale i nadaneho žaka. Tato soucasna data jsou srovnana s daty ziskanými ve skolnim roce 2002/2003 pomoci studie ELSPAC. Výzkumnými nastroji byly dva typy dotazniků: Dotaznik pro ucitele a Dotaznik ditěti, zadavane nadaným žakům ve skolnim roce 2002/2003 a 2011/2012. Výzkumným souborem byli žaci patých třid, ktere třidni ucitele hodnotili ve vybraných intelektových dovednostech. K výsledkům výzkumu patři např. významne navýseni vybraných problemů nadaných děti a zhorseni jejich socialni pozice.
Databáze: OpenAIRE