Spolupráce rodiny a školy v době uzavřených základních škol

Autor: Jiří Lukavský, Roman Švaříček, Jana Straková, David Greger, Tereza Hannemann, Cyril Brom
Rok vydání: 2020
Předmět:
Zdroj: Studia paedagogica. 25:9
ISSN: 2336-4521
1803-7437
DOI: 10.5817/sp2020-3-1
Popis: Clanek na zakladě kvantitativni a kvalitativni analýz y odpovědi 9810 rodiců zkouma vnimani vzdělavani v domacim prostředi z pohledu rodiců v době uzavřených zakladnich skol z důvodu pandemie COVID-19. Cilem empirickeho setřeni bylo odpovědět na otazky, jake bariery ve vzdělavani doma v době uzavřených zakladnich skol rodice identifikuji, jaka řeseni by uvitali, ale take jaký je vztah mezi rodinou a skolou v situaci vzdělavani doma. Analyzovana data pochazeji z výzkumu Vzdělavani doma, který byl uskutecněn v dubnu 2020 za podpory Ceske televize. Výsledky výzkumu ukazuji, že existuje zasadni rozdil mezi rodici prvostupňových a druhostupňových žaků, kteři jednak vnimaji odlisne bariery a jednak jmenuji jina řeseni nastale situace. Význam výsledků tkvi v tom, že nejenom upozorňuji na bariery ve spolupraci mezi rodinou a skolou, ale naznacuji i možna řeseni problemů, ktere přinesla neocekavana situace.
Databáze: OpenAIRE