Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV

Autor: Michal Lupač
Rok vydání: 2016
Předmět:
Zdroj: Studia sportiva. 10:15-32
ISSN: 2570-8783
1802-7679
DOI: 10.5817/sts2016-1-2
Popis: Skolska reforma, ktera mimo jine vyustila v revizi skolských dokumentů, na nasem uzemi probiha již vice než deset let. Za tu dobu byla podrobena mnoha studiim, ktere jeji dosavadni výsledek hodnoti různě kriticky. Dalsi výzkum kurikula, který by mohl přispět k jeho zkvalitněni, proto považujeme za relevantni. Předkladana studie analyzuje projektovane kurikulum tělesne výchovy v Nizozemsku, ktere nasledně srovnava s projektovaným kurikulem tělesne výchovy v Ceske republice se zaměřenim na vybrane faktory kvality kurikula, kterými jsou navodnost a vnitřni kongruence. Nizozemske dokumenty byly podrobeny obsahove analýze textu a nasledně srovnany s ceskými dokumenty pomoci komparativni metody, přicemž jako výchozi vědecký přistup byla pro nasi studii zvolena připadova studie a problemový přistup s problemovými tematy vnitřni kongruence a navodnost. Výsledky studie naznacuji, že vnitřni kongruence a navodnost je v nizozemských dokumentech v porovnani s ceskými dokumenty dosahovana ve vyssi miře. V zavěrecne diskusi rovněž zmiňujeme obsahovou stranku nizozemskeho dokumentu a vybrane rozdily s ceským dokumentem.
Databáze: OpenAIRE