Obsahová analýza kurikulárních dokumentů tělesné výchovy v Nizozemsku z hlediska vybraných faktorů kvality projektovaného kurikula: komparace s RVP ZV
Autor: | Michal Lupač |
---|---|
Rok vydání: | 2016 |
Předmět: |
Czech
Health (social science) 05 social sciences 050301 education Physical Therapy Sports Therapy and Rehabilitation language.human_language Education 03 medical and health sciences 0302 clinical medicine Tourism Leisure and Hospitality Management Political science language Orthopedics and Sports Medicine 0503 education Humanities 030217 neurology & neurosurgery Applied Psychology |
Zdroj: | Studia sportiva. 10:15-32 |
ISSN: | 2570-8783 1802-7679 |
DOI: | 10.5817/sts2016-1-2 |
Popis: | Skolska reforma, ktera mimo jine vyustila v revizi skolských dokumentů, na nasem uzemi probiha již vice než deset let. Za tu dobu byla podrobena mnoha studiim, ktere jeji dosavadni výsledek hodnoti různě kriticky. Dalsi výzkum kurikula, který by mohl přispět k jeho zkvalitněni, proto považujeme za relevantni. Předkladana studie analyzuje projektovane kurikulum tělesne výchovy v Nizozemsku, ktere nasledně srovnava s projektovaným kurikulem tělesne výchovy v Ceske republice se zaměřenim na vybrane faktory kvality kurikula, kterými jsou navodnost a vnitřni kongruence. Nizozemske dokumenty byly podrobeny obsahove analýze textu a nasledně srovnany s ceskými dokumenty pomoci komparativni metody, přicemž jako výchozi vědecký přistup byla pro nasi studii zvolena připadova studie a problemový přistup s problemovými tematy vnitřni kongruence a navodnost. Výsledky studie naznacuji, že vnitřni kongruence a navodnost je v nizozemských dokumentech v porovnani s ceskými dokumenty dosahovana ve vyssi miře. V zavěrecne diskusi rovněž zmiňujeme obsahovou stranku nizozemskeho dokumentu a vybrane rozdily s ceským dokumentem. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |