Popis: |
Ucel – Cilem studie je strucně analyzovat soucasný odborný diskurs a zmapovat aktualni trendy v oblasti využiti digitalizovaneho kulturniho dědictvi, zejmena jeho aplikace do vzdělavani středoskolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobna výzkumna experimentalni sonda, ktera reflektuje použitelnost jednotlivých přistupů a důrazů odborne literatury při vývoji digitalnich vzdělavacich objektů pro ceske středoskolaky. Design/metodologie/přistup – V prvni casti strucně popisuje ceský a zahranicni kontext a dale pracuje s přehledovou studii nad texty z databaze Scopus. V druhe casti využivame experimentalniho vývoje s využitim drobných výzkumných dat v kvantitativni i kvalitativni formě pro vývoj evaluovaneho prototypu. Výsledky – Výsledkem studie je soubor zasad pro tvorbu digitalniho vzdělavaciho zdroje (DVZ), který pracuje s digitalizovaným kulturnim dědictvim. Tento soubor se sklada jednak z kriticke systematicke reflexe dostupne literatury a take aplikace z ni vyplývajicich poznatků do prototypů DVZ, ktere byly evaluovany se studenty gymnazia v Brně. Originalita/hodnota – Studie přinasi syntetizujici poznatky v podobě, ktera je snadno prakticky aplikovatelna. Jeji zavěry mohou posloužit knihovnam, skolam ci jiným paměťovým institucim při tvorbě vlastnich digitalnich vzdělavacich objektů využivajicich digitalizovane kulturni dědictvi. |