Garden-based education in the regions of the Czech-Austrian borderlands

Autor: Renata Ryplová, Zbyněk Vácha, Štěpánka Chmelová
Rok vydání: 2019
Zdroj: e-Pedagogium. 19:37-49
ISSN: 1213-7499
1213-7758
DOI: 10.5507/epd.2019.004
Popis: Hlavnim cilem výzkumu bylo ověřit existenci skolnich zahrad ve skolach spadajicich do krajů cesko-rakouskeho pohranici a prozkoumat materialni zabezpeceni a připravenost zakladnich skol na zavaděni zahradni pedagogiky do vyucovani. Na výzkumu spolupracovali zaměstnanci 259 zakladnich skol uzemně spadajicich do Jihoceskeho, Jihomoravskeho kraje a kraje Vysocina. Data byla ziskavana prostřednictvim elektronickeho dotaznikoveho setřeni. Z výzkumu vyplýva, že pouze 25 % zakladnich skol participujicich na výzkumu nedisponuje skolni zahradou. V zahradnich arealech aktualně dochazi k budovani prvků, ktere cini zahradu komplexněji využitelnou a mizi tak jejich striktně pěstitelske zaměřeni. Skolni zahrady jsou využivany v různe miře v ramci zahradni pedagogiky ve vsech vyucovacich předmětů.
Databáze: OpenAIRE