Garden-based education in the regions of the Czech-Austrian borderlands
Autor: | Renata Ryplová, Zbyněk Vácha, Štěpánka Chmelová |
---|---|
Rok vydání: | 2019 |
Zdroj: | e-Pedagogium. 19:37-49 |
ISSN: | 1213-7499 1213-7758 |
DOI: | 10.5507/epd.2019.004 |
Popis: | Hlavnim cilem výzkumu bylo ověřit existenci skolnich zahrad ve skolach spadajicich do krajů cesko-rakouskeho pohranici a prozkoumat materialni zabezpeceni a připravenost zakladnich skol na zavaděni zahradni pedagogiky do vyucovani. Na výzkumu spolupracovali zaměstnanci 259 zakladnich skol uzemně spadajicich do Jihoceskeho, Jihomoravskeho kraje a kraje Vysocina. Data byla ziskavana prostřednictvim elektronickeho dotaznikoveho setřeni. Z výzkumu vyplýva, že pouze 25 % zakladnich skol participujicich na výzkumu nedisponuje skolni zahradou. V zahradnich arealech aktualně dochazi k budovani prvků, ktere cini zahradu komplexněji využitelnou a mizi tak jejich striktně pěstitelske zaměřeni. Skolni zahrady jsou využivany v různe miře v ramci zahradni pedagogiky ve vsech vyucovacich předmětů. |
Databáze: | OpenAIRE |
Externí odkaz: |