LEGO MINDSTORMS IN THE TEACHING OF JAVA PROGRAMMING

Autor: Ingrid Nagyová
Rok vydání: 2014
Předmět:
Zdroj: Journal of Technology and Information. 6:17-24
ISSN: 1803-6805
1803-537X
DOI: 10.5507/jtie.2014.012
Popis: Při výuce programovani se využivaji různe metody a postupy, vzpomeňme napřiklad metodu postupných kroků, metodu vzorových přikladů nebo navrhových vzorů. Ať ve výuce uplatnime kteroukoliv z těchto metod, seznameni se zakladnimi programovacimi strukturami bude nezbytnou soucasti výuky. Nejinak je tomu i u výuky programovaciho jazyka Java. I přesto, že se jedna o objektově orientovaný programovaci jazyk, praci s daty a zakladni programovaci struktury (inicializace proměnných, opakovani a větveni programu apod.) nelze ve výuce obejit.Smyslem přispěvku je představit možnost výuky algoritmizace a zakladnich programovacich struktur v jazyce Java pomoci stavebnice Lego Mindstorms. Vývojove prostředi jazyka Java rozsiřene o možnosti ovladani Lego Mindstorms umožni prakticky řesit ulohy realneho světa pro větveni (napřiklad "pokud je cervena, zastav" nebo "pokud je před tebou překažka, obejdi ji") a opakovani (napřiklad "pořad jdi dokola"). Přispěvek představuje postup výuky, jak ji lze realizovat ve výuce zakladů programovani v jazyce Java pomoci robotů Lego Mindstorms, s využitim jejich servomotorů a senzorů.
Databáze: OpenAIRE