Když čísla a slova spolupracují: smíšený design v ukázkách z výzkumu moci ve školní třídě/ When numbers and words co-operate: Mixed methods design in examples from research into power in the classroom

Autor: Kateřina Vlčková, Kateřina Lojdová
Jazyk: čeština
Rok vydání: 2016
Předmět:
Zdroj: Pedagogická Orientace, Vol 26, Iss 3, Pp 482-511 (2016)
ISSN: 1805-9511
1211-4669
Popis: Cílem naší studie je představit metodologii smíšeného designu výzkumu na konkrétním příkladu. Zvolily jsme si tříletý výzkum moci ve školních třídách studentů učitelství, financovaný Grantovou agenturou ČR. Propojení kvantitativní a kvalitativní metodologie ilustrujeme na úrovni teorie, formy smíšeného designu, výzkumné otázky, vzorku, sběru dat, analýzy dat a jejich interpretace. Ukazujeme také konkrétní příklady možných podob integrace výsledků kvalitativní a kvantitativní analýzy dat, které přispívají k odhalení další dimenze jevu, míry odlišnosti perspektiv aktérů či nuancí ve zjištěních. V úvodní části studie se zabýváme rozdíly kvantitativního a kvalitativního výzkumu a jejich dekonstrukcí. Ukazujeme historický vývoj smíšeného výzkumu, co je a co není smíšeným výzkumem a jaké jsou jeho základní formy. Diskutujeme o integrovaném designu výzkumu, paralelizaci a integraci jako základním principu smíšeného výzkumu a na závěr studie otvíráme také některé kritické otázky smíšené metodologie.
Databáze: OpenAIRE