Povezanost stavova i višejezičnosti u učenju češkog jezika i kulture

Autor: Vrčković, Marijana
Přispěvatelé: Jajić Novogradec, Marina, Vuković, Petar
Jazyk: chorvatština
Rok vydání: 2023
Předmět:
Popis: Tema ovog rada je ispitivanje povezanosti stavova i višejezičnosti u učenju češkog jezika i kulture. Rad je podijeljen u dva dijela. U teorijskom dijelu raspravlja se o individualnim razlikama u učenju stranog jezika, te se opisuju neki od bitnih afektivnih faktora u učenju jezika. Budući da je u središtu našeg rada ispitivanje stavova i višejezičnosti, usredotočit ćemo se na određenje i vrste stavova, a isto tako prikazati ulogu višejezičnosti u učenju drugih jezika. Drugi dio rada je istraživački i u njemu će se analizirati rezultati istraživanja provedenog među hrvatskim učenicima koji pohađaju nastavu Češkog jezika i kulture pri Češkoj besedi u Zagrebu. Pomoću anketnog upitnika ispitivala se motivacija za početak učenja češkog jezika, stavovi prema učenju češkog jezika, te u kojoj mjeri je češki jezik prisutan u svakodnevnom životu učenika, kao i općenito interes za češki jezik i kulturu. Tématem této práce je zkoumání souvislostí mezi postoji k jazyku a vícejazyčností při výuce českého jazyka a kultury. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou diskutovány individuální rozdíly v učení se cizímu jazyku, a také jsou popsány některé důležité afektivní faktory. Vzhledem k tomu, že těžištěm naší práce je zkoumání postojů a vícejazyčností, zaměříme se na určení typů postojů k jazyku a také ukážeme roli mnohojazyčnosti při učení se dalším jazykům. Druhá část práce je výzkumná a bude analyzovat výsledky výzkumu provedeného mezi chorvatskými studenty výuky českého jazyka a kultury na České besedě Záhřeb. Pomocí dotazníku byla zjišťována motivace začít se učit český jazyk, postoje k výuce českého jazyka, míra zastoupení českého jazyka v jejich životě a zájem o český jazyk a kulturu. The topic of this thesis is an examination of the connection between attitudes and multilingualism in learning the Czech language and culture. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part, individual differences in foreign language learning are discussed, and some of the important affective factors in language learning are described. Since the focus of our work is the examination of attitudes and multilingualism, we will focus on determining the types of attitudes, and also show the role of multilingualism in learning other languages. The second part of the thesis is research and will analyze the results of the research conducted among Croatian students who attend Czech language and culture classes at the Czech beseda in Zagreb. The questionnaire was used to examine the motivation for starting to learn the Czech language, attitudes towards learning the Czech language, and to what extent the Czech language is present in the daily life of students, as well as general interest in the Czech language and culture.
Databáze: OpenAIRE