The study of attitudes towards the Czech language of secondary school students in Daruvar

Autor: Kikić, Marina
Přispěvatelé: Jajić Novogradec, Marina, Vuković, Petar
Jazyk: chorvatština
Rok vydání: 2021
Předmět:
Popis: Ovaj se rad bavi ispitivanjem stavova prema češkom jeziku srednjoškolskih učenika u Daruvaru koji nastavu pohađaju po Modelu B i po Modelu C. Učenici koji su odlučili pohađati nastavu po Modelu B imaju četiri nastavna sata tjedno Češkog jezika. Povijest i Geografija su također na češkom jeziku. Učenici koji pohađaju nastavu po Modelu C imaju dva nastavna sata tjedno predmet Češki jezik i kultura, čiji je cilj njegovanje jezika i kulture. Rad je podijeljen u dva dijela. Prvi je dio teorijski, a drugi istraživački. Teorijski dio započinje predstavljanjem povijesti češke nacionalne manjine u Hrvatskoj i Gimnazije Daruvar. Nakon toga slijedi objašnjavanje pojmova koji su bitni za razumijevanje analize rezultata u istraživačkom dijelu kao što su motivacija, stavovi i strah od jezika. U istraživačkom se dijelu daje uvid u postupak anketnog upitnika te se objašnjava cilj istraživanja. Za ispitivanje stavova prema češkom jeziku koristili su se anketni upitnici koji su provedeni na uzorku od devetnaest učenika, od kojih deset pohađa nastavu po Modelu B, a devet učenika po Modelu C. Potom se prikazuju rezultati ispitivanja učeničke motivacije za upis Gimnazije Daruvar po Modelu B i po Modelu C te stavova prema nastavi, učenju i nastavniku češkog jezika. Tato výzkumná práce je zaměřena na zkoumání postoje středoškoláků v Daruvaru k českému jazyku, kteří chodí na výuku podle vzoru B a vzoru C. Studenti, kteří se rozhodnou navštěvovat výuku podle vzoru B, mají týdně čtyři hodiny češtiny. Historie a zeměpis jsou také v češtině. Studenti, kteří chodí na výuku podle vzoru C, mají týdně dvě hodiny českého jazyka a cílem vzoru je kultivovat jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická, druhá část je výzkumná. Teoretická část začíná představením historie české národnostní menšiny v Chorvatsku a střední školy Daruvar. Následuje vysvětlení pojmů, které jsou zásadní pro pochopení analýzy výsledků ve výzkumné části, a to jsou motivace, postoje a strach z jazyka. Výzkumná část umožňuje nahlížení do procesu průzkumového dotazníku a vysvětluje cíl výzkumu. Ke zkoumání postojů k českému jazyku byly použity dotazníky, které byly provedeny na vzorku devatenácti studentů, z nichž deset chodí na výuku podle vzoru B, a devět studentů podle vzoru C. Poté je poskytnout přehled výsledků zkoumání motivace studentů k zápisu do Daruvarského gymnázia podle vzoru B a vzoru C, ale i postoje k výuce, učení a učiteli českého jazyka.
Databáze: OpenAIRE