[Talonavicular arthrodesis].
Autor: | Arbab D; Klinik für Orthopädie und Unfallchirurgie, St. Elisabeth-Hospital Herten, Fakultät Gesundheit Universität Witten/Herdecke, Im Schlosspark 12, 45699, Herten, Deutschland. darbab@gmx.de., Bouillon B; Klinik für Orthopädie, Unfallchirurgie und Sporttraumatologie Köln-Merheim, Köln-Merheim, Deutschland., Schilde S; Klinik für Orthopädie und Unfallchirurgie, Martin Luther Universität, Halle Wittenberg, Deutschland., Gutteck N; Klinik für Orthopädie und Unfallchirurgie, Martin Luther Universität, Halle Wittenberg, Deutschland., Lichte P; Klinik für Unfall- und Wiederherstellungschirurgie, Universitätsklinikum der RWTH Aachen, Aachen, Deutschland., Ulrich E; Klinik für Orthopädie und Unfallchirurgie, St. Elisabeth-Hospital Herten, Fakultät Gesundheit Universität Witten/Herdecke, Im Schlosspark 12, 45699, Herten, Deutschland. |
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Jazyk: | němčina |
Zdroj: | Operative Orthopadie und Traumatologie [Oper Orthop Traumatol] 2024 Nov 12. Date of Electronic Publication: 2024 Nov 12. |
DOI: | 10.1007/s00064-024-00875-5 |
Abstrakt: | Objective: Realignment of the hindfoot by talonavicular arthrodesis. Indications: Idiopathic and posttraumatic arthritis of the talonavicular joint with or without malalignment. Optional in flatfoot reconstruction. Contraindications: General medical contraindications to surgical interventions. Surgical Technique: Medial, dorsomedial, or dorsal skin incision. Exposure of the talonavicular joint and cartilage removal. Decortication. Reposition of the joint if malaligned. Optional transplantation of corticocancellous bone. Temporary stabilization with Kirschner wires and stabilization with screws, optional with cramps or plates. Postoperative Management: Six weeks nonweightbearing in a long walker boot. Afterwards 2 weeks of progressively weight bearing in a long walker boot. Then full weightbearing in walking shoes with stiff soles. Physiotherapy. Results: A total of 18 feet in 18 patients with isolated talonavicular arthritis were treated with isolated talonavicular fusion and corticocancellous bone thorough a midline incision. For postoperative management, patients had nonweightbearing for 6 weeks in a long walker boot. Mean follow-up was 14.5 months (range 8-35 months). Mean age was 63.2 years (range 54-72 years). Preoperative Manchester-Oxford Foot Questionnaire (MOXFQ) score was 65.3 (± 5.2); postoperative MOXFQ score was 28.5 (± 7.0). One revision surgery performed due to pseudarthrosis. Competing Interests: Einhaltung ethischer Richtlinien Interessenkonflikt D. Arbab, B. Bouillon, S. Schilde, N. Gutteck, P. Lichte und E. Ulrich geben an, dass kein Interessenkonflikt besteht.Für diesen Beitrag wurden von den Autor/-innen keine Studien an Menschen oder Tieren durchgeführt. Für die aufgeführten Studien gelten die jeweils dort angegebenen ethischen Richtlinien. (© 2024. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.) |
Databáze: | MEDLINE |
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