[Systemic therapy for head and neck cancer-highlights of the 2024 ASCO Annual Meeting].

Autor: Blaurock M; Klinik für Hals‑, Nasen‑, Ohrenkrankheiten, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsmedizin Greifswald, Ferdinand Sauerbruch Straße, 17475, Greifswald, Deutschland., Brunner C; Klinik für Hals‑, Nasen‑, Ohrenheilkunde, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsklinikum Ulm, Ulm, Deutschland., Busch CJ; Klinik für Hals‑, Nasen‑, Ohrenkrankheiten, Kopf- und Halschirurgie, Universitätsmedizin Greifswald, Ferdinand Sauerbruch Straße, 17475, Greifswald, Deutschland. chia-jung.busch@med.uni-greifswald.de.
Jazyk: němčina
Zdroj: HNO [HNO] 2024 Dec; Vol. 72 (12), pp. 857-861. Date of Electronic Publication: 2024 Nov 05.
DOI: 10.1007/s00106-024-01523-x
Abstrakt: Background: Systemic therapy of head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC), in contrast to local therapy, is a very general term for the use of drugs that affect the entire organism. Immunotherapy is a subtype of systemic therapy, although the boundaries are hard to define, since the immune system is likely to play an essential role in all treatments. This article focuses on systemic therapy.
Materials and Methods: All abstracts and presentations on systemic therapy of HNSCC from the American Society of Clinical Oncology (ASCO) 2024 annual congress were assessed for relevance. The main contributions were reviewed and summarized.
Results: For the first time, a randomized trial demonstrated a survival advantage for systemic therapy in patients with a poor performance status over best supportive care (BSC). Clinical studies using antibody-drug conjugates (ADCs) show a promising response. In addition, the neoadjuvant approach was resumed through various study approaches.
Conclusion: Even in patients with a reduced general condition, systemic therapy can lead to a substantial improvement in overall survival. The systemic therapy approach remains exciting for HNSCC, with new substances and areas of application not only in the palliative situation.
Competing Interests: Einhaltung ethischer Richtlinien Interessenkonflikt C.-J. Busch gibt an, Honorar für Vortragstätigkeiten und Advisory Board von BMS, Merck, MSD und GSK, Fördergelder von BMS erhalten zu haben. M. Blaurock und C. Brunner geben an, dass kein Interessenkonflikt besteht.Für diesen Beitrag wurden von den Autor/-innen keine Studien an Menschen oder Tieren durchgeführt. Für die aufgeführten Studien gelten die jeweils dort angegebenen ethischen Richtlinien.
(© 2024. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.)
Databáze: MEDLINE