[Slow demographic change and neurological rehabilitation-Part 2: what we can do].
Autor: | Knecht S; Institut für Klinische Neurowissenschaften, AG Neurorehabilitation, Heinrich-Heine Universität Düsseldorf, Düsseldorf, Deutschland. stefan.knecht@uni-duesseldorf.de., Reiners H; Referat Grundsatzfragen der Gesundheitspolitik, Ministerium für Arbeit, Soziales, Gesundheit und Familie (MAGS) Brandenburg, Potsdam, Deutschland., Siebler M; Fachklinik für Neurologie, Rhein/Ruhr, Essen, Deutschland., Platz T; Institut für Neurorehabilitation und Evidenzbasierung, An-Institut der Universität Greifswald, BDH-Klinik Greifswald, Greifswald, Deutschland.; AG Neurorehabilitation, Universitätsmedizin Greifswald, Greifswald, Deutschland., Flöel A; Klinik und Poliklinik für Neurologie, Universitätsmedizin Greifswald, Greifswald, Deutschland., Busse R; Management im Gesundheitswesen, Fakultät Wirtschaft und Management, Technische Universität Berlin, Berlin, Deutschland. |
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Jazyk: | němčina |
Zdroj: | Der Nervenarzt [Nervenarzt] 2023 Aug; Vol. 94 (8), pp. 718-724. Date of Electronic Publication: 2023 Jan 11. |
DOI: | 10.1007/s00115-022-01416-w |
Abstrakt: | In its current state the German healthcare system will not be able to adequately care for a growing proportion of older patients with a decreasing healthcare work force. This is particularly so in the postacute care of severely ill patients. In a second of two parts we discuss the perspectives and options at hand. A major conclusion is that substantial gains could be obtained by regulatory adjustments that better align acute care and rehabilitative measures. (© 2023. The Author(s).) |
Databáze: | MEDLINE |
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